Kuppel til Raspberry pi all sky cam?

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Kuppel til Raspberry pi all sky cam?

• Dette emne har 10 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 258 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Er der nogle sin kender er billigt farvekamera til brug som all sky cam med en CCTV linse SOM VIRKER MED RASPBERRY PI? Jeg brugt pt et Meade LPI, men det er utroligt ustabilt med pi’en…

Mvh

Sørenmadsen2016-06-24 15:52:54

Anonym
        • Nova

Hej igen!

Det ser ud til at mit ASI120mm er understøttet af indi, så det kunne være en løsning hvis jeg kan få det til at virke fra kommandolinien. Det virker fint fra PixInsight så mon ikke det også kan komme til at køre autonomt via et cronjob….

Hvor køber man en dome til et all-sky-kamera? Jeg bruger pt. en dome fra et 20krs “dummy kamera”, hvilke er fint til test men ikke så godt til permanent opsætning LOL
        Har i andre installeret varme i dome’en?

Mvh
        Søren

norup
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har købt mine seneste domes her:
          http://stores.ebay.co.uk/project-plastics

Henrik Schneider bruger glas-kupler, vistnok købt i USA.

Jeg har bygget de fleste kupler uden varme, med de seneste to har en varmer på omkring 1.5W, så den totale effekt med kamera kommer op omkring 3W. Det er for tidligt at sige, om det gør nogen forskel.

Anonym
            • Nova

Fedt, så må jeg vist få bestilt en der.

Dugger de meget siden du installere varme i de nye?

Mvh

Søren

norup
            Deltager
              • Super Giant

madsen wrote:

Egentlig ikke – det kommer noget an på placeringen. Jo lavere og mere grønt omkring, jo værre, tror jeg nok.

Anonym
                • Nova

ASI 120 mm virker tilsyneladende fint via indi på raspberry pi og det styres let via et bash script. Nu mangler der bare lidt klart vejr så det kan testes i “felten” Smile

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Jeg hægter mig lige på her, da jeg har aftalt med min bror der er flyttet til Nr. Alslev at vi sætter et ildkugle kamera op hos ham.

Men jeg er lidt bekymring for rengøring.
                  Hvad gør i andre? – bliver kuplen vasket et par gange om året eller kan den holde sig ren bare med regn?

Kuplen kommer op i mindst 10m overterræn hvis der skal være frit udsyn – ikke så rengøringsvenligt.

Så vi snakkede om en våd klud på en lang stang – men så vil det ridse på en plastik kuppel!?

Anonym
                    • Nova

Mit har ikke siddet ude længe nok til at det har været aktuelt LOL
                    Der er vel også flere kilder til ridser, som f.eks. fuglefødder, hagl, … ?

norup
                    Deltager
                      • Super Giant

Jeg vasker den i KBH ca. en gang om året. Blot en klud med opvaskemiddel og van.
                      Har også med nogen held genopfrisket en akrylkuppel med Xerapol, men den bliver langt fra som ny,
                      Fuglene, de kan skræmmes væk med små spyd, eller bedre, gives en mere attraktiv siddeplads ved siden af.

henrik.schneider
                      Deltager
                        • Nova

Min glas kuppel bliver aldrig vasket, med mindre der er en stor fugleklat på som jeg ikke orker at vente på selv forsvinder ved hjælp af regn.

Jeg har dog overvejet at give den en gang nano behandling, men mest i håb om at det vil reducerer dukdannelse (ved ikke om det vil hjælpe)

Anonym
                          • Nova

norup wrote:

Egentlig ikke – det kommer noget an på placeringen. Jo lavere og mere grønt omkring, jo værre, tror jeg nok.

Din teori er således bevist… Mit kamera i 2 meters højde lige ved siden af buske og hæk fanger dug og kun dug Dead Jeg må vist have installeret lidt varme i huset…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Kuppel til Raspberry pi all sky cam?' er lukket for nye svar.