Kulturnatten i København

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Kulturnatten i København

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 5 år, 5 måneder siden af Erland. This post has been viewed 619 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Erland
    Deltager
      • Planet

Kulturnatten 2018
      12 oktober 18-22(nok til senere…)

Jeg har i længere tid haft en idé om at lave fortovs-astronomi til Kulturnatten.
      Jeg oplevede ved måneformørkelsen ude ved Amager strand, hvor taknemmelige og glade folk blev for at lære lidt om stjernehimlen.
      Så derfor vil jeg høre om nogen af jer vil være med?

Jeg tænkte at vi kunne tage opstilling et sted i København, f.eks. ved søerne eller et andet sted.
      Vi kunne have en stak teleskoper med og give folk muligheden for at se månen(dog går den tidligt ned),
      men Mars er oppe hele aftenen/natten. Neptun er også ‘synlig’, så der er nogle objekter der kan kigges på.

Man kunne lave en lille gennemgang af aftenens stjernehimmel for de interesserede, så folk kan blive motiverede for selv at kigge op på himlen senere.

Jeg ved godt at der er meget lys inde i Kbh., men det er de vilkår der er.

Ved overskyet/dårligt vejr aflyser vi selvfølgelig(også derfor vi ikke kan/skal være en del af det officielle program for kulturnatten)

Hvad siger I?
      Er der nogen af jer der har lyst til at være med?

Erland Kruse Hansen
      Meade Telescope ACF-SC 203/2000 LightSwitch 8 GoTo

ASTRONOMI FOR ALLE - En facebookgruppe for alle astronomiinteresserede!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.