Krafigt glimt på himlen på vej hjem

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Krafigt glimt på himlen på vej hjem

• Dette emne har 25 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af jesper. This post has been viewed 774 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

rigo
      Deltager
        • Super Nova

henrik
        Deltager
          • Nova

En mængde øjenvidne beretninger på http://www.tv2east.dk/artikler/meteor-paa-aftenhimlen

og TV interviews på http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=464390&r=3

Der er GODT NOK mange der har set den!

At dømme efter at der er folk fra det meste af Sjælland er har set den, er den jo set i et +/-50km bredt bælte, så den må have været ret langt oppe; Vel min. 30km oppe, så der har været rigtigt meget blus på

Jeg spekulerer på om et kan have været en større en der har slået smut henover atmosfæren?

Politikken fantaserer om rumskrot, men den tror jeg nu ikke helt på.

Henrik2009-01-18 23:12:42

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Øv, jeg så den slet ikke Cry

Meld jeres observationer til ildkugle centralen >> http://www.ildkugle.dk
            Danske observationsrapport er lagt på Spaceweather > http://www.spaceweather.com

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

Henrik wrote:
              Jeg spekulerer på om et kan have været en større en der har slået smut henover atmosfæren?

Henrik,

Du nævner på Astronomibladet.dk, at Tunguska nedslaget var et meteor, der slog smut på atmosfæren.
              Har du en kilde til det ?
              Du er den eneste jeg har hørt sige det, men derfor er det jo stadig en interessant teori.

Dog mener jeg, at der er consensus om, at Tunguska nedslaget skyldes en stor porøs metorit eller lille kometkerne, der eksploderer nogle km over overfladen, hvor den disintegrerer fuldstændigt.

henrik
              Deltager
                • Nova

Hej Lars

Ja det er en meget ofte omtalt teori; Jeg troede faktisk det var den almindeligt acepterede?

Når jeg omtaler den som en meteor fremfor en komet, er det fordi der er forskellige kilder der kalder den begge dele.

henrik
                Deltager
                  • Nova

JacobB skal da ikke være den eneste dansker i de internationale medier

Torben Højholdt har fået en video på http://www.spaceweather.com

De skriver:

Torben Höjholdt sends the movie from his home in Denmark where a standard webcam (not the low-light variety) recorded the flash from his driveway. The fireball itself is not shown; it was on the other side of the sky.

Se video

Han slap dog lidt lettere over det end Jacob, med et automatisk overvågningskamera :O)Henrik2009-01-19 15:19:52

henrik
                  Deltager
                    • Nova

DR har kørt en trailer med koncerthuset der lander på Amager som et rumskib/meteor.

Samme aften som de så åbner, kommer ildkuglen.

Hallo: Vågn op konspirationsteoretikere!

Reklamenummer?

Clairvoyance?

Tilfældighed?

Det beviser vel een ting: Der er liv i koncertsalen :O)

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Det kan umuligt være en tilfældighed. Al-Qaeda eller østbander må være på spil!

Der var liv i koncertsalen lørdag aften, ja. Bla. var alle ministrene jo tilstede, lige fra vores kære leder og nedefter. Så spørgsmålet er måske snarere om der var intelligent liv tilstede lørdag aften.

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

Jesper, du må ikke snakke nedsættende om mine kollegaer i DR symfoniorkester.-Det andet har du ret iWink

VH Mogens

jesper
                        Deltager
                          • Neutron star

Hej Mogens,

Ups, ja min vandede vittighed gælder selvfølgelig kun ministre og lignende personager. Ikke orkestret, publikum og indtil flere af de optrædende.Wink
                        Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'Krafigt glimt på himlen på vej hjem' er lukket for nye svar.