Kort med de mørke steder

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Kort med de mørke steder

• Dette emne har 97 svar og 26 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 6 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 6250 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 98 i alt)
  • Forfatter

borgbjerg
      • Main Sequence

Øhh, hvad er en SQM?

nive
      Deltager
        • Super Nova

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Jeg kan da bare få den retur, til MAF.

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Hej MS

Hvis Bjørn hellere vil købe en, kunne jeg så ikke låne den lidt? Der er vel ingen straftold på forsendelser til Bornholm (men vil ikke udelukke det…) og så kunne vi få lidt tal på, hvor god himmelen er herover.

Thomas, Bornholm

Anonym
              • Nova

Jeg bor fryktelig til mht lysforusrensning !

A markerer plassen.
              Min datters hus derimot, ligger midt i en mørk flekk og det er virkelig flott der oppe.
              Kun 50 minutter å kjøre også.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Det kan du da, jeg sender den (PM min adresse, er ikke sikker på jeg har den gemt).

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Kunne den så ikke gå på omgang hvis MS ikke lige står og skal bruge den,??? Så kunne man med GPS kordinater forskellige steder plotte ind på et kort,( måske ) Stort%20smil

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej Finn

Jeg har lige aftalt med MS om at låne den, men vi kan sikkert sagtens finde ud af at lade den gå lidt på omgang.

Thomas, Bornholm

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Lidt risky med posten, den skal i hvert fald pakkes godt med et tykt lag luft/skumplas, men fin ide at kortlægge landet på den måde..

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Finn wrote: Så kunne man med GPS kordinater forskellige steder plotte ind på et kort,( måske )  Stort%20smil

God idé!

Mvh,
                        Bjørn

tom.a
                        Deltager
                          • Super Giant

DN’s kort har allerede givet anledning til en artikel om Avnø. Tilmed en artikel som bliver brugt flere steder. Smile

her

og her

At artiklen er på sider som normalt ikke forbindes med friluftsliv eller stjerner håber jeg vil give anledning til at andre mennesker end de allerede indviede, får øjnene op for stjernehimlens pragt og tager en tur ud til Avnø eller et af de andre steder og oplever den rigtige nattehimmel.

mvh Tom

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
                          Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Det var da utroligt, jeg er faktisk nabo til et af de mørkeste stæder i danmark Stort%20smil Bågø vest for Assens, men det vil jeg faktisk godt tro, for nogen gange er det så mørkt jeg ikke kan se fyret derovre på øen, især i denne tid LOL

Fine informationer Tom Thumbs%20Up

Finn2012-01-09 15:50:22

nive
                            Deltager
                              • Super Nova

Finn wrote: Det var da utroligt, jeg er faktisk nabo til et af de mørkeste stæder i danmark Stort%20smil Bågø vest for Assens, men det vil jeg faktisk godt tro, for nogen gange er det så mørkt jeg ikke kan se fyret derovre på øen, især i denne tid LOL

Fine informationer Tom Thumbs%20Up

Lamp Astro-Party hos Finn Tongue

gert
                              Deltager
                                • Giant

thomas, jeg ved godt at der sikkert er mørkt mange steder på bornholm, men det er der godt nok også på stevns. Jeg har sommerhus dernede, og på gode aftner kan man næsten røre ved mælkevejen (lidt overdrevet), men jeg giver dig ret i, at den mørke klat virker lidt mærkværdigt placeret/mvh. gert

astrojensen
                                Deltager
                                  • Neutron star

Ahem, nu har jeg været til starparty på Stevns og jeg må nok sige, jeg var temmelig skuffet, efter at være fodret med beretninger om, hvor fabelagtig mørkt, der var… Jeg har mørkere forhold i min baghave, når gadelyset er slukket efter midnat. I am not joking. Og tager jeg ind i Almindingen, de rigtige steder, så er der mørkere end i Kompedal, hvor MAF træffet afholdes.

Men efter sjællandske forhold er der sikkert mørkt på Stevns…

Thomas, Bornholm

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 98 i alt)
                                • Emnet 'Kort med de mørke steder' er lukket for nye svar.