Kontrast – booster ? ………………………

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Kontrast – booster ? ………………………

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 ĂĽr, 4 mĂĽneder siden af outlook. This post has been viewed 426 times
Viser 8 indlĂŚg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŚg

mortenb
    Deltager
      • Super Giant

Det lyder jo genialt .. har nogen prøvet südan en Baader ?

Smile

mvh

MortenB

MortenB2008-11-09 18:32:39

mikkellund
        • Giant

Hold da ferie, magen til øregas skal man lede lÌnge efter.:

• forbedre
        dramatisk overflade detaljer ved observationer af Jupiter og Mars. Se
        GRS (Great Red Spot) pĂĽ jupiter som du aldrig har set den før…

Okay komme det ikke anpü hvordan jeg har set den før.

• over 95% lystransmission og giver dermed et skarpere billede end normale filter.

Ja ved enkelte bølgelÌngder, men det er tydeligt at den gennesnitlige transition er meget lav og nogle bÌlgelÌngder er helt fravÌrene.

• det ultimative Måne filter.

Okay, det er simpelthen verdens bedste mĂĽne filter. Det er fandme ikke sĂĽ lidt. En ikke sĂĽ lidt subjektiv betragtning.

Hader vilde salgsannoncer.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Jeg har brugt Contrast Booster filter visuelt ved de sidste to Mars apparitioner. Det virker forbavsende godt pü Mars. Det kan godt vÌre det er øregas men til gengÌld er det øjeguf LOL. Jeg har kun prøvet det grundigt pü Mars (er jo ikke den store visuelle observatør). Jeg vil tro det er lidt individuelt om man bryder sig om effekten.

mikkellund
            • Giant

Ikke et ondt ord om filteret, det er sikkert ganske udemÌrket. Men beskrivelsen af for fantastisk det er, er pü gÌnsen til det usande og meget useriøst.

stuff
            Deltager
              • Moon

Wow Mikkel….det lyder nĂŚsten som om du aldrig har lĂŚst en reklame før. Pas nu pĂĽ du ikke gĂĽr FOR meget amok over den.

Det er i øvrigt en nÌsten direkte oversÌttelse af baaders egen one-page reklame for varen, som er ganske god.

-Christoffer

Stuff2008-11-10 17:35:51

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Jah Mikkel har jo nok ret men jeg synes nu heller ikke den adskiller sig sĂĽ meget fra det meste anden annoncering (inklusiv de andre danske teleskop pushere). Man vĂŚnner sig jo til – nĂŚsten pr automatik – at filtrere salgsgasset fra og fordøje informationerne.

mikkellund
                  • Giant

True. Men jeg bliver Angry pĂĽ sĂĽdan noget Censored

outlook
                  Deltager
                    • Super Nova

Ja, mĂĽ man bede om reel informativ oplysning. Men ogsĂĽ sĂĽdan en kan vĂŚre reklame. Lidt ligesom i aviserne, hvor man pludselig ser en tilsyneladende informativ artikel for sĂĽ at fĂĽ øje pĂĽ ordet “annonce” øverst til højre i spalten. Ikke alle filtre fra Baader er lige gode, men holder generelt en høj standard. Og de tilbyder filtre man ikke kan fĂĽ andre steder uden at man skal betale en bondegĂĽrd for det. Og det kan jeg egentlig godt lide at de gør!Smile

Hilsen Leif,
                    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 8 indlĂŚg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Kontrast – booster ? ………………………' er lukket for nye svar.