Kompedal Starparty 2016.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Kompedal Starparty 2016.

• Dette emne har 141 svar og 31 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 4616 times
Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 142 i alt)
  • Forfatter

starparty
      • Planet

mogens wrote: Kommer der lidt om Emil Kraaikamps foredrag(var desværre forhindret i at være der!)

Ikke meget. Vi har ikke taget et referat af foredraget. Umiddelbart var der ikke så meget nyt.

Deltagere vil få mulighed for at hente præsentationen, ekstra optage tips, ekstra AutoStakkert tips mv.
      Det bliver sat op sammen med download af NOT data.

Meget store datamængder
      64 bit version af Autostakkert (beta)
      Kun et alignment point, surface alignment, ingen felt rotation, masse af dithering, brug altid darks.
      Brug den gain som giver mindst støj og lad være med at gå højere end det. Se f.eks. ASI specs
      kurven.
      Brute Force alignment hvis nødvendigt
      Almindelig stacking programmer kan komme til kort fordi de forsøger at beregne centroid på en stjerne,
      hvilket der ikke altid vil være ved high-res og korte eksponeringer. 1-4 pixels på en stjerne.

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

En lille nyhed.

Kasper Elm Heintz, der holdt foredrag fredag aften var i dag oppe og forsvare sin Kandidat afhandling om kvasarer – og han bestod med et 12-tal.

Stort tillykke til Kasper, som om kort tid starter på sit PhD studie.

johanfynbo
        Deltager
          • Asteroid

Kære alle,

Lige en hilsen fra mig også. Jeg synes det var en stor fornøjelse at deltage i starparty remotely og håber vi kan gentage arrangementet igen en gang i fremtiden (det kræver lidt held i sammenfald af datoer).

Hvis folk er interesserede i at se på andre data fra NOT kan jeg sagtens køre data tilgængelige, f.eks. spektra af kvasarer, supernovaer eller andet.

Bedste hilsener,

Johan

Nicolaj
          Deltager
            • Giant

Godmorgen

Tusinde tak for jeres deltagelse og især også tak til alle dem der var så flinke at give en hånd med!!!

Det har været noget af en arv at føre videre uden Allan men jeg synes vi lykkedes rigtig godt med dette jubilæumsarrangement. Vi må vist godt klappe os selv lidt på ryggen

I år bestod Starparty teamet af Frank Larsen, Lars Zielke, Lars Lindhard (som desværre ikke kunne være med) og så mig selv. Som Frank allerede har nævnt så har vi besluttet at fortsætte arrangementet og at vi vil forsøge at inddrage endnu flere – meget gerne fra hele landet. Der er i ihvertfald allerede midst 2 som har meldt sig og det er herligt.

Jeg vil også gerne sige tak til alle foredragsholdere for uden dem var der ikke noget party! Jeg fik selv virkelig meget med hjem at tænke over. Højdepunktet for mig var fredag aften med live forbindelse til NOT og var noget jeg havde set frem til og som gav mig meget inspiration. (Ja Johan, det vil helt sikkert være spændende med yderligere data!) Når det er sagt så bliver jeg også nød til at fremhæve det aldeles fremragende foredrag af Kasper om kvasarer. Godt gået og tillykke med den flotte karakter!

Vi har allerede set nogle billeder her på forum fra starparty men kun ganske få – er der nogen der har nogle stemningsbilleder så vil jeg gerne sætte dem på starparty.dk. Mail mig dem du synes bedst om på nh snabela starworks.dk

God dag til alle og på gensyn

Nicolaj

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Starparty wrote:

Kommer der lidt om Emil Kraaikamps foredrag(var desværre forhindret i at være der!)

Ikke meget. Vi har ikke taget et referat af foredraget. Umiddelbart var der ikke så meget nyt.Deltagere vil få mulighed for at hente præsentationen, ekstra optage tips, ekstra AutoStakkert tips mv.Det bliver sat op sammen med download af NOT data.Meget store datamængder64 bit version af Autostakkert (beta)Kun et alignment point, surface alignment, ingen felt rotation, masse af dithering, brug altid darks.Brug den gain som giver mindst støj og lad være med at gå højere end det. Se f.eks. ASI specskurven.Brute Force alignment hvis nødvendigtAlmindelig stacking programmer kan komme til kort fordi de forsøger at beregne centroid på en stjerne,hvilket der ikke altid vil være ved high-res og korte eksponeringer. 1-4 pixels på en stjerne.

Spændende. Bliver det kun deltagerne i starparty der kan at downloade præsentationen, eller må vi andre også kigge med?

starparty
                • Planet

Jesper wrote: Bliver det kun deltagerne i starparty der kan at downloade præsentationen, eller må vi andre også kigge med?

Vi skal spørge, men den aftale der nu, siger vi gerne må dele præsentation og ekstra tips ud til
                interesserede deltagere. Tror det måske hænger sammen med at det skal præsenteres andre
                steder inden længe og så er det jo ikke smart at have det spredt ud på nettet endnu.

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

nicolaj wrote:
                  Vi har allerede set nogle billeder her på forum fra starparty men kun ganske få – er der nogen der har nogle stemningsbilleder så vil jeg gerne sætte dem på starparty.dk

Jeg fik taget nogle panorama-billeder af teltpladsen om lørdagen.
                  Dem har jeg stitch’et sammen og puttet ind i Stellarium som et “Landscape”.
                  Jeg mangler lidt efterbehandling, men jeg har i tankerne, at lægge dette landscape ud til alle interesserede Smile

Lige nu arbejdsramt, så hav lidt tålmodighed Wink

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Starparty wrote:

Bliver det kun deltagerne i starparty der kan at downloade præsentationen, eller må vi andre også kigge med?

Vi skal spørge, men den aftale der nu, siger vi gerne må dele præsentation og ekstra tips ud til interesserede deltagere. Tror det måske hænger sammen med at det skal præsenteres andre steder inden længe og så er det jo ikke smart at have det spredt ud på nettet endnu.

Det forstår jeg selvfølgelig godt.

starparty
                      • Planet

Som deltagerne nok ved kom de meget efterspurgte T-shirts ikke frem i rette tid.

Efterfølgende har det vist sig svært at afsætte dem, så derfor denne lille reklame.

Nicolaj
                      Deltager
                        • Giant

Jeg glæder mig til at fingrene i min T-shirt!!!

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

jens.jacobsen
                        Deltager
                          • Neutron star

Hvem er fotomodellen??SmileSmile

Og hvad koster trøjen?

mvh
                          Jens

lindhard
                          Deltager
                            • Super Nova

Jens.Jacobsen wrote: Hvem er fotomodellen??SmileSmileOg hvad koster trøjen?mvhJens

Det er vist Claudia Schiffer…

Trøjerne koster 90 kr og bestilles ved at sende en mail til mig med angivelse af navn og adresse, trøjestørrelse og antal og så indbetale 90 kr pr trøje på mobile pay. Nummeret sender jeg i svaret på bestillingen.Lindhard2016-09-11 20:45:17

mvh
                            Lars

clauskaf
                            Deltager
                              • Nova

Det er vist da vist nærmere Laudirs Zielkeffer

nightsky
                              Deltager
                                • Neutron star

Tydeligt at modellen virkelig tilføjer T-shirten et strejf af glamour og elegance, og stadig holder
                                det rå kølige maskuline look.

jens.jacobsen
                                Deltager
                                  • Neutron star

SmileSmileSmile

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 142 i alt)
                                • Emnet 'Kompedal Starparty 2016.' er lukket for nye svar.