Kom så drenge, vis jeres udstyr!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Kom så drenge, vis jeres udstyr!

• Dette emne har 79 svar og 36 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af rolf. This post has been viewed 3236 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 80 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

ser fint ud mester Thumbs%20Up skal der ikke lige en “side 9” pige op finn Big%20smilehttp://www.rigorigo.dk2008-10-03 09:15:55

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Jamen Rigo, de bliver da skiftet hver ugeThumbs%20Up De henger på bagvæggen som i ikke kan se på billederne.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

her et par pics af mit udstyr spx 300 f4 EQ6 Pro på pier.

jørgen k2008-10-26 07:38:50

mr.mox
            • Nova

WOW for en spand!

Så olietromler kan bruges til andet end forsilt brændstof Smile

mhansen
            Deltager
              • Nova

Ja.. Den får jo ligefrem EQ6 til at ligne en lille tændstiks montering. LOL

jacob.christensen
                • Asteroid

Mine%20astro-briller%20:%29

jacob.christensen
                  • Asteroid

jacob.christensen
                    • Asteroid

mine astro-briller 🙂

outlook
                    Deltager
                      • Super Nova

Natten er vist gået før den Intes Mak når at køle ned…LOL Men det er udmærket gear, det dér.

Hilsen Leif,
                      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jacob.christensen
                        • Asteroid

det er nu ikke så slemt, efter en times tid med blæseren tændt, er der ikke ret meget mere at komme efter. 🙂

Lars Malmgren
                        Deltager
                          • Super Nova

Hov hov,

Ikke mobbe Intes teleskoper Evil%20Smile
                          (jeg har selv en MN56)

De er godt nok lavet af omsmeltet stål fra de gamle Tjekkiske Skoda kampvognsfabrikker, men optikken er fand#*¤% i top… Clap

jacob.christensen
                            • Asteroid

Korrekt! 🙂 Det eneste “problem” jeg har med en 7″ maksutov er, at næste gang jeg skal opgradere, bliver det rigtig, rigtig DYRT! Tongue

mhansen
                            Deltager
                              • Nova

Så kom der en lille smule extra ned i udstyrshylden.

Jeg har lige købt (i dag) et Starlight Xpress SXVF-M7C og et Atik filterhjul. Jeg har lige siddet og lavet enkelte 600 sek Dark tests af kameraet og det ser faktisk ret godt ud. Men først en lille serie billeder af vidunderet.

Her er kameraet, usb og guidekabel, strømforsyning og lidt extra.

Her er selve kameraet og den tilhørende “fod”, som jeg har afmonteret. Jeg ved ikke lige hvad det gør godt for, men kunne ligne en mulighed for at skrue noget støtte på til kameraet.

Det manuelle filterhjul, med et filter monteret. Jeg har indtil videre kun et OIII filter at sætte i.

Stalighten har én bestemt funktion jeg er meget spændt på at få afprøvet, nemlig STAR2000 autoguide funktionen. Kort fortalt så skulle det vist kun være halvdelen af chippens pixels der bliver exponeret af gangen. Dette betyder at den anden halvdel evt. kan bruges til at guide med. Således kan kameraet guide sig selv, uden brug af extra guidechip. Dog kan der muligvis komme problemer, når man skal guide igennem et filter.

Men det kræver ligsom at der kommer en gang godt KLART vejr til os. Og det ser lidt sort ud i denne uge.. Men nu må vi se!

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Er rimelig sikker på at den fod, er til at kunne montere selve kameraet på stativ ! Altså uden teleskop, sætter du så en lille linse påhar du superwidefield.

Frank Larsen
                                Moderator
                                  • Super Nova

Foden er netop til at montere kameraet på almindeligt stativ.

(SXV-H9 ejer)

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 80 i alt)
                                • Emnet 'Kom så drenge, vis jeres udstyr!' er lukket for nye svar.