Så kom der en lille smule extra ned i udstyrshylden.
Jeg har lige købt (i dag) et Starlight Xpress SXVF-M7C og et Atik filterhjul. Jeg har lige siddet og lavet enkelte 600 sek Dark tests af kameraet og det ser faktisk ret godt ud. Men først en lille serie billeder af vidunderet.
Her er kameraet, usb og guidekabel, strømforsyning og lidt extra.
Her er selve kameraet og den tilhørende “fod”, som jeg har afmonteret. Jeg ved ikke lige hvad det gør godt for, men kunne ligne en mulighed for at skrue noget støtte på til kameraet.
Det manuelle filterhjul, med et filter monteret. Jeg har indtil videre kun et OIII filter at sætte i.
Stalighten har én bestemt funktion jeg er meget spændt på at få afprøvet, nemlig STAR2000 autoguide funktionen. Kort fortalt så skulle det vist kun være halvdelen af chippens pixels der bliver exponeret af gangen. Dette betyder at den anden halvdel evt. kan bruges til at guide med. Således kan kameraet guide sig selv, uden brug af extra guidechip. Dog kan der muligvis komme problemer, når man skal guide igennem et filter.
Men det kræver ligsom at der kommer en gang godt KLART vejr til os. Og det ser lidt sort ud i denne uge.. Men nu må vi se!