Kom så drenge, vis jeres udstyr!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Kom så drenge, vis jeres udstyr!

• Dette emne har 79 svar og 36 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af rolf. This post has been viewed 3235 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 80 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Det er nemlig helt rigtigt… Nej sidst den reduser blev sat på var det -5grader, så den sad bare godt fast da jeg prøvede at tage den af i 20grader. Samt det faktum at min baffel kan dreje rundt, så den skal spændes godt for ikke at det hele drejer… Måske jeg skulle splitte min C8 ad og spænde møtriken der holder bafflen.

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Hej med jer, det er ikke så meget mit udstyr som sådan jeg vil vise jer, men mit lille kontrol center, som jeg er ved at være færdig med, mangler lige et par stern brædder, Det er meget rart at det er lukket, så jeg har varme på om aftenen, stod lige i torsdags og tog billeder af månen uden at fryse på tæerne.

Så hvis der er nogen der vil låne det en gang imellem kan i da bare sige til.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

hej finn

rigtig flot kontrol center hvor alt dit ydstyr står tørt og luntApprove

hilsen jørgen k

outlook
          Deltager
            • Super Nova
            Hej Helge Tongue

Jeg kan mægtig godt lide den montering og det teleskop, en Celestron C14, er du da vild i varmen! Med det teleskop forventer jeg faktisk fotos a la dette her taget med en “lille” C9.25 og nedskaleret for slet ikke at tale om de planetbilleder vi kan komme til at se efterhånden som de dukker op over horisonten. Jeg forventer et Venus billede en gang i efteråret med skyer i atmosfæren, Herrn Helge, med det teleskop du har dér. Men det er tilladt at bruge et UV filter for at få skyerne frem på planeten! Her Clavius med C9.25

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jens
            Deltager
              • Giant

Et billede fra Starparty’et ved Ejstrupholm:

Og et med sønnen ved roret:

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Fine sager folkens – men hvor er det hjemmebyggede udstyr? Embarrassed

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mikkellund
                  • Giant

Står det ikke hjemme i din garage Torben Wink

jens
                  Deltager
                    • Giant

Hjemmebygget . . . . har aldrig hørt det før. Ouch

helge
                    Deltager
                      • Giant

Tak skal du have, “Outlook”. Jeg er også rigtig spændt på at se, hvad den kan yde på planeterne. Om jeg kan leve op til dine store forventninger – ja, det må tiden vise……

rigo
                      Deltager
                        • Super Nova

Finn wrote:

Hej med jer, det er ikke så meget mit udstyr som sådan jeg vil vise jer, men mit lille kontrol center, som jeg er ved at være færdig med, mangler lige et par stern brædder, Det er meget rart at det er lukket, så jeg har varme på om aftenen, stod lige i torsdags og tog billeder af månen uden at fryse på tæerne.

Så hvis der er nogen der vil låne det en gang imellem kan i da bare sige til.

fine sager Finn

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

MikkelLund wrote: Står det ikke hjemme i din garage Torben Wink

Hej Mikkel – Jo, eller i hvert fald tæt på Wink

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Jeg vil da også gerne vise jer mit. En TAK 102, guide scobe er et spansk 80mm som er købt hos Henrik Qcam, Qcam 5 som guide cam, samt mit Canon 400D. Min montering er en EQ6 pro, som jeg er blevet meget glad for. Jeg er også lige blevet færdig med mit lille Obs-skur.

Finn2008-10-02 23:32:09

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Ser da godt ud Finn, du skal nok bare passe på med den forlænger ! Der kan da nemt gå fugt i den, når den ligger med stikkende op.

Finn
                              Deltager
                                • Neutron star

Ja Michael, det har du ret i, men jeg mangler en søjle, som jeg ikke har fået endnu, er under omlavning, der bliver indbygget stik og foringer til alle mine cabler.

Når det er klart, er du velkommen til at komme og teste det, samt min rimelige mørke himmelThumbs%20Up

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Det lyder hyggeligt.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 80 i alt)
                                • Emnet 'Kom så drenge, vis jeres udstyr!' er lukket for nye svar.