Kom så drenge, vis jeres udstyr!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Kom så drenge, vis jeres udstyr!

• Dette emne har 79 svar og 36 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af rolf. This post has been viewed 3231 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 80 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Kom så drenge, vis udstyr, selv om vi måske har set det før! lad os lave en lang gear foto tråd! 🙂

http://www.rigorigo.dk2009-03-15 15:24:25

jacobb
        • Nova

Så er det min tur til at blotte mig

Mvh

Jacob

steffan
          • Giant

Jacobb du må da have vanskeligheder med en polallignment med den klods der ligger foran?

mmmmm den Baby Q der er skyld i mit tastatur endnu engang er oversavlet Thumbs%20Up

Lækkert med en grej tråd 😀

andreas.v
          Deltager
            • Main Sequence

Jammen her er mit bidrag!

Disse billeder er lidt gamle. Her fået monteret en 8x50mm søger nu!

mvh Andreas

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Mon ikke også jeg har et liggende :

Og

starlimo
                • Moon

– jeg er stadig meget glad for MS´s gamle LXD Smile

Mvh Per

pls
                Deltager
                  • Moon

Hej,

Her er så mit bidrag til tråden. 1. stk. Mewlon 210. Dejlige scopes i alle har!

Mvh.

Paw

starlimo
                    • Moon
                    Det er virkelig nogle imponerende teleskoper i har der Big%20smile

Pow

Hvordan er sådan en Mewlon rent visuelt – den ser virkelig robust og imponerende ud.

Mvh Per

jeppe
                    Deltager
                      • Super Giant

Her er et billede af mit grej. Det er en no-name 80mm f/10 på en Carton-montering. Der ud over har jeg en 3″ Unitron under restaurering, som jeg ikke har billeder af. Det er alt sammen meget old school-agtigt Smile

pls
                      Deltager
                        • Moon

Hej Per,

Jeg er stadig forholdsvis ny indefor denne hobby så det jeg pt har at sammenligne med, rent størrelsesmæssigt, er en 8 SCT fra Celestron. Jeg må sige Mewlon teleskopet klart giver det baghjul! Jeg glemmer aldrig mit “first light” med teleskopet en kold vinternat, hvor jeg hurtigt testede det på M42. Forholdene var også rigtig gode, men det var bare en Wow-oplevelse jeg vidst aldrig glemmer. Derudover er den en dræber på planeterne… Dens svage side er astrofoto, hvor man med Mewlon teleskopet kommer til at arbejde med en ret lang brændvidde, men det kan godt lade sig gøre.

Og jo det er skam robust, men stadig en størrelse, der gør det nemet at håndtere.

Mvh.

Paw

stubbe
                        Deltager
                          • Main Sequence

Jeg har en Vixen 150mm f/5 newton på en GP montering.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Der findes mange gode opstillinger her kan man se, men den bedste opstilling er jo den man for brugt.

mhansen
                            Deltager
                              • Nova
                              Jamen, så vil jeg da også være med i legen.

Jeg har en Telescop Service 200mm f/5 newton siddende på en Skywatcher EQ6 Pro montering, som vist her:

og

Her er jeg med vidunderet… Wink

Det er altså sjovt med den CGE montering. For på en måde ser den både ultra solid ud og på en anden måde ser den også lidt spinkel og simpel ud.. Wink

Men der er vist ingen tvivl om at den montering er top solid!!! WinkWinkWink

Jeg vil dog i den anledning dog også gerne gøre opmærksom på, at på trods af mit korte kendskab til EQ6 Pro monteringen endnu (jeg har ikke haft den så lang tid), så er den bestemt anbefalelsesværdig!!!

MHansen2008-09-24 00:29:40

rigo
                              Deltager
                                • Super Nova

ser jo godt ud Michael H Thumbs%20Upja ikke dig hehe, men udstyret hehe man er jo til damer LOL http://www.rigorigo.dk2008-09-18 20:29:24

nive
                                Deltager
                                  • Super Nova

nive2013-01-03 15:11:11

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 80 i alt)
                                • Emnet 'Kom så drenge, vis jeres udstyr!' er lukket for nye svar.