Kom med et bud om i vil i aften gutter ???

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Kom med et bud om i vil i aften gutter ???

• Dette emne har 67 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1986 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Hej Michael

Nej jeg har ikke filterhjulet på idag – Ha filteret sidder kilet fast i et stykke papGeek så jeg kan ikke sådan lige skifte filter og teleskop.

Iøvrigt så måtte jeg også flytte ind i varmen – lækkert med lange USB kabler.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Lol, ja, det felt har jeg også prøvet en gang med min Starshot color, utroligt fedt at man kan det , dejligt at se B loopet igen…

k_holst
        Deltager
          • Nova

@MS – Jeg ser lige hvor vågen jeg er ved 2.30-tiden når jeg er færdig med min NGC891. (Vækkeuret ringer jo først 6.15 Stern%20Smile)

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Lol.. fik kun ca 2.5 times søvn i nat, tror ski ikke jeg gentager det i aften også, så kan det være jeg ikke hører klokken i morgen tidlig.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Det ville være fedt, for ellers tager det jo vildt lang tid før jeg for noget blåt til den.

Michael.

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Så kom taget i vejen.

Er hoppet over på Rosetten og nabotågerne – skulle kunne få mindst en time der også.

Linsen er endnu ikke dugget – lidt vildt egentligt. Men der er begyndt at komme dis og luftfugtigheden stiger. ÆV

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg har lige pakke sammen MS, skal på arbejde imorgen.

Tror sku mit fokus smuttede sig en tur pludselige her de sidste par frames ÆV! det plejer den ikke at gør Taken, må være den ekstreme kolde temp lige nu, der sidder bare IS alle steder her de sidste 2timer DAMN! det er blevet koldt i nat. Det er jo lige før ens finger fyrser fast til skopet. Padden var også langsom i displet,, helle ikke noget jeg har set før.

Kom til at tænke på Bliver tandhjulene mere præsise med kulde end ved varme, hvis der slør mellem dem ?

nå! Nat nat !

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Det kan ikke siges med sikkerhed. Kommer an på materialet der forbinder tandhjulenes akser. Men som udgangspunkt vil tandhjulene skrumpe med faldende temperatur og dermed vil der komme mere slør – med mindre gearboksen kryber mere…

Mogens Zachariasen
                    Deltager
                      • Super Giant

Har også lige pakket sammen.

Skyerne rullede ind ved midnat.

Har haft en helt hysterisk lufturo hernede. Helt umuligt at fokusere med 8” f:10 SCT.

Prøve at få nogle optagelser af M1, men er ikke helt tilfreds.

Mogens Zachariasen2009-01-06 00:42:29

Mvh
                      Mogens

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Der er også ved at komme skyer i horisonten her, men endnu ikke noget der genere.

Min timing har været lidt dårlig! NGC891 går snart ned bag huset. Jeg når R G og B. Lum må vente til en anden gang.

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Fik da skudt mere til min videfield af Orion, og nogel kalibrerings frames, spændt på om de duer..

k_holst
                          Deltager
                            • Nova

Så er det M36Wink Starter med Blå til MS.

k_holst
                            Deltager
                              • Nova

5 min. mere så har jeg taget RGB af M36, så kan jeg lige få 1½ time på sofaen mens jeg laver nogen darks.

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Fedt Kim, takker.

Lige en M1 fra en af de “proffe” overthere:

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

FrankLarsen wrote: Det kan ikke siges med sikkerhed. Kommer an på materialet der forbinder tandhjulenes akser. Men som udgangspunkt vil tandhjulene skrumpe med faldende temperatur og dermed vil der komme mere slør – med mindre gearboksen kryber mere…

ok, det har du sikker ret i Frank
                                Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
                                • Emnet 'Kom med et bud om i vil i aften gutter ???' er lukket for nye svar.