Kom med et bud om i vil i aften gutter ???

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Kom med et bud om i vil i aften gutter ???

• Dette emne har 67 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1988 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 68 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Hey Den virker igen, efter en tur på gulvvarmen ½time og så 15min. med en hårdtører på fuld power, ½meter fra. Så den spinder som en mis igen. Det er ikke en laptop. Tror der var is på bagsiden af motherbordet, der var også is i bunden af min varmer

Jeg har taget de først 4stk M1 frames, med nice runde stjerner Thumbs%20Up sub700sek. HA. Syndes bare de er lidt grumset de frames, men det er HA vel altid som enkelt frames. Og kim hjalp lige med GM og GUIDECAM indstillinger, så det virker kanon. Så håber man bare der nok hul igemmen der oppe, syndes det er lidt sløret, men måske månens skyld

http://www.rigorigo.dk2009-01-05 21:47:25

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Hvordan går det der ude ???? Her går det ret fint med fler HA i kassen. Skal over på RGB om lidt i et par timer

Kan et par lum være godt too, som kan blandes med HA ? eller hva

http://www.rigorigo.dk2009-01-05 22:43:13

k_holst
        Deltager
          • Nova

Nu er jeg endelig kommet igang.

Jeg har lavet noget driftalign. Min polhøjde er 0,8 bue sek. fra og øst/vest 0,3 bue sek. fra. Det skulle vel være ok? Det tager godtnok noget tid! Guidningen kører ikke anderledes end den plejer, så jeg tror ikke jeg gider bruge tid på det i fremtiden.

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Nææ Kim, min er nu ikke så fantastisk opsat, men det guider meget fint. Det du måske ikke får meget af er den sorte kant på stakket foto, Rotation undgår du hvis man køre over mange timer, guide er sikker det samme. Så måske spild af tid,du har misset mange min. exp.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Ideen hvis du har lavet drift, skulle vist være at du kan klare dig med
              færre guide expoog derved undgå de minimale ‘ryk’ autoguiden måske kan
              give… Det er dog bare min fornemmer efter at have læst her på forum,
              kan tage helt fejl her…

PS Kører i med PE aktivt når i guider???

Kim er vist ved at blive en teknik/software guru…

rigo
              Deltager
                • Super Nova

hehe JA Tommy, han går op i det med de programmer Thumbs%20Up

Jeg køre ikke PEC mere, syndes det er det samme med og uden, der var en overgang jeg syndes det gave noget. I aften er det meget fine runde stjerner, uden hak m.m. og det er uden PEC

Det som har givet noget er bin2 og noise reducer mode i Guidemaster

http://www.rigorigo.dk2009-01-05 23:03:26

k_holst
                Deltager
                  • Nova

Jeg kører uden PEC. Har ikke prøvet det, men hørt fra flere at det kan give problemer med guidningen. Når min guidning kører så fint som den gør, er der jo ingen grund til at spilde expo.tid på at eksperimentere!

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Nu har jeg haft udstyret på altanen i 5 dage, og MAND,,, hvor det
                    letter på jobbet, jeg for simpelhen 1000x mere igennem end hvis jeg
                    skulle til Maglesø hver aften, omkostningen er desværre lys forurening,
                    den er slem, skød 20x240sek L rgb i nat, og det kan se, bunden er helt
                    grønlig i en bue op mod højre….

Tror ski nok jeg må bide i den sure ende og køre til Maglesø hver gang, ellers bliver det aldrig helt godt herinde fra….

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Tömmy FIND EN NY BOLIGE det er den rigtig løsning 🙂

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Hvad med noget NB Tommy? Det må da være det rigtige for dig med al den lysforurening.

Frank Larsen
                        Moderator
                          • Super Nova

For hulen hvor er det koldt – her hos mig har temperaturen lige været nede og runde -10,8 grader og er nu så småt på vej op igen.

Luftfugtigheden ligger på 90% så tåge er der ikke noget af endnu.

Endnu ingen dug/frost på optikken men det kommer nok – jeg har ikke varme på den lille 35mm linse – der var alt for andet der drillede her til aften så det nåede jeg ikke.

Men efter 3 timers bøvl kører det endelig.

SXVH9+Schuler Halfa + 35mm f/2.8 piggyback på min LX200 med guidning.

Barnard here I come ….

Desværre går M42 i mit tag om en time eller to ÆV. hvorfor skulle det også være mandag IDAG!

Jeg forsøger at poste en frame om lidt så i kan se hvad jeg bikser med. Ligger og kører dels 240sec og 120sec subs og har det meste af Barnards Loop i feltet.

Frank Larsen
                          Moderator
                            • Super Nova

En foreløbig stack

ca. 18minutter total.

Og nu tror jeg desværre tågen er kommet eller også er linsen frosset til.

k_holst
                            Deltager
                              • Nova

Der er da et ordentligt bredt felt der! Der kommer temmelig meget tåge med på den korte tid med f/2,8Thumbs%20Up

rigo
                              Deltager
                                • Super Nova

Ja det er koldt, men sidder heldigvis inde i varmen, det passer sig selv næsten.

Fint ultrawide foto

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

En der gider tage noget blå af M36 til mig? Bare 5 x 180sek… 🙂 Ved f/6-7 stykker.

Sidder med Rød og Grøn og et teleskop der ligger nede i kælderen, og skal tidligt op imorgen.. Så jeg skal ingen steder Unhappy
                                Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 68 i alt)
                                • Emnet 'Kom med et bud om i vil i aften gutter ???' er lukket for nye svar.