› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Klubsnak i undergrupper
- Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 4 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 160 times
-
ForfatterIndlæg
-
27. oktober 2010 kl. 23:27 #47867
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Nu forventer jeg ikke at få støtte for dette forslaget, men jeg legger det på bordet alligevel.
Er det muligt at samle flere astrofora, fra lokale klubber, under astro-forums paraply?
Jeg tænker mig at det isåfald oprettes undergrupper i gruppen ASTROTRÆF OG KLUBSNAK, en eller flere for hver klub der vil være med her.
Bjørn T. Jønsson 2010-10-27 23:28:02 Mvh,
Bjørn28. oktober 2010 kl. 06:42 #47869
jeppeDeltager- Super Giant
Hej Bjørn,
Idéen har været oppe og vende tidligere. Dengang kom vi frem til, at vi helst vil beholde al debatten samlet på ét sted. Hvis vi opretter undergrupper, er der en risiko for, at de enkelte medlemmer holder debatten i deres egen undergruppe. Dermed underminimeres tanken om astro-forum som værende det fælles sted for alle, for kan medlemmer, der ikke er medlem af en klub, være med i debatten i et “klub-forum”? Det kan de vel som udgangspunkt ikke, for ellers er der jo ikke nogen idé i at lave en speciel underguppe for en klub. Så kan debatten lige så godt køre i det store fælles forum.28. oktober 2010 kl. 07:53 #47870
camillaDeltager- Giant
Bjørn – du kan jo bare starte en tråd i kategorien “ASTROTRÆF OG KLUBSNAK“.
Men ellers plejer rigtig klubsnak jo at foregå over en kop kaffe eller under stjernerne IRL.28. oktober 2010 kl. 12:43 #47875
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Jeppe – Jeg forstår den risikoen du nævner, men jeg havde tænkt mig at tråder som ikke er klub-specifikt, slik som Astrofoto, Teknik, Generel Astronomi, Køb & Salg, ja alle egentlig – bortsæt fra det lokale klubsnak – skulde være fælles for alle. På den måden bliver det kun et lille volum med specifikt lokalt snak. Ulæmperne for os bliver næsten umærkelige.
Fordælene er dog større, både for os og de lokale kluber. Vi på Astro-forum får mange flere medlemmer og et større miljø her, når “alle” samles på et sted. Astro-forum kan således blive et samlingssted for hele Scandinavien på en helt anden måde end i dag. Som du selv siger er det et poeng at have debatten på et sted – astro-forum. Nu er situatonen den at meget debat foregår sprædt hos de forskellige kluber. For de lokale kluber er fordælene i det her forslag først og fremst at de slipper at have hver sin sever, med hvert sit forum, med måske lite volum af beskeder, og kan istedet være med i et større miljø, med alle de praktiske, sosiale og faglige fordæler det giver.
Camilla – Joda, det går an, men nu var det ikke mig personligt jeg tænkte på i denne forbindelse. Jeg har inget behov nu for at oprætte en klub eller flytte en klub til Astro-forum. Jeg tænkte mer generelt på det sprædte miljøet i Scandinavien, hvor hver lille klub har sin egen lille forum og lille snak. Det bliver heller ikke det samme at oprætte en tråd, som at oprætte en undergruppe.
Bjørn T. Jønsson 2010-10-28 12:48:19 Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Klubsnak i undergrupper' er lukket for nye svar.