› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Klimaforvandlingen…
- Dette emne har 85 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 6 Är, 3 mÄneder siden af Bjarne. This post has been viewed 2933 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
12. januar 2009 kl. 15:39 #7686
outlookDeltager- Super Nova
Inden russerne kommer… De har lukket for gassen til Ăžsteuropa, sĂ„ sparer man da lidt CO2 dĂ©r. Nej, vi kan VĂLGE at tro pĂ„ en model, vi har ingen anelse om hvilken der er rigtig, kun at nogle modeller understĂžtter hvad vi ser. Og det som foregĂ„r i dag er panikagtig og som det nĂŠvnes Al Gore-agtigt og udtryk for en politisk korrekthed. Jeg er bange for at der er stĂžrre ting i gĂŠre…Vi er sĂ„mĂŠnd (tror jeg) pĂ„ vej til en af de polvendinger der har vĂŠret siden Jordens tilblivelse og de er altid startet med at magnetfeltet er blevet svagere.
outlook 2009-01-12 14:46:56
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting12. januar 2009 kl. 15:53 #7687
jesperDeltager- Neutron star
At klimapanelet er en sammensvĂŠrgelse er, logisk set noget sludder. De siger jo netop det som politikerne og de Ăžkonomiske magter ikke Ăžnsker at hĂžre. Det burde vĂŠre det bedste bevis for at de er uafhĂŠngige. Og Al Gore kan man mene hvad man vil om, men han skriver ikke klimapanelets rapporter.
Jeg er ikke interesseret i at fÄ Svensmark eller andres forskning undertrykt. Ideer der gÄr imod strÞmmen har altid vÊret en del af videnskaben. Skeptikernes resultater afspejles jo faktisk ogsÄ i rapporterne. Der bruges forskellige grader af sikkerhed i resultatet. Hvis 50 forskningsresultater peger i en retning og et i en anden retning kan man jo ikke forvente at det skal vende hele bÞtten.Jeg er heller ikke modstander af meningstilkendegivelser. Det her er bare et emne som jeg finder ekstemt vigtigt, og nÄr man starter en trÄd sÄ bastant som Outlook startede den her, ja sÄ mÄ man jo forvente et modspil.Jesper 2009-01-12 14:57:59 12. januar 2009 kl. 16:01 #7688
Jo tak, og den er jeg skam glad for Jesper. Var vi alle enige var der som bekendt heller ingen diskussion. Det var en bastant ja, nĂŠrmest bombastisk udmelding jeg lagde for dagen med risiko for de det nu giver. Og jeg vender gladelig den anden kind til ogsĂ„…
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting12. januar 2009 kl. 16:06 #7690
thomas- Giant
Det svare lidt til at stÄ foran et minefelt:
Man kan gĂ„ uden om, og lidt forsinket og lidt udmattet nĂ„ sikkert frem (hvis der altsĂ„ ikke ogsĂ„ ligger miner uden for feltet).Eller man kan rĂ„be det tror jeg ikke pĂ„ og lĂžbe lige igennem. VĂŠlger man at lĂžbe er der 4 mulige udfald.1. Der var miner…. BOM!2. Der var miner…. men man fik ikke trĂ„dt pĂ„ nogen af dem. SĂ„ man kan nu udrĂ„be at man havde ret og alle andre er dumme.3. Der var ikke miner, sĂ„ man fik ikke trĂ„dt pĂ„ nogen af dem. SĂ„ man kan nu udrĂ„be at man havde ret og alle andre er dumme.4. PĂ„ vej over ‘feltet’ dĂžr man af noget andet.Hvad sandsynligheden er for de 4 udfald kan man sĂ„ diskutere. Men jeg ville personligt stemme for at gĂ„ uden om.Thomas 2009-01-12 15:09:18 12. januar 2009 kl. 16:20 #7692
Du er heldig at du ved du stĂ„r foran et minefelt. Som regel ved man det ikke… Faktisk troede jeg den sidste mine var fundet. Indtil en af jer vadede hen over den og trĂ„den blev holdt i live.
outlook 2009-01-12 15:24:27
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting12. januar 2009 kl. 16:24 #7693
jesperDeltager- Neutron star
Jeg stemmer ogsÄ for at gÄ udenom. Efter min mening burde menneskerettighederne ogsÄ omfatte alle de som ikke er fÞdt endnu. Vi har pligt til at gÞre alt hvad vi kan for at efterlade en ordentlig verden til vores efterkommere.
Fint at du ikke tager det personligt Outlook12. januar 2009 kl. 16:27 #7694
karsten- Main Sequence
Ang. JesperÂŽs kommentarer…. HĂRT HĂRT HĂRT!!! Troede lige det var den generelle holdning pĂ„ forum, at al den snak om klimaforandringer var noget pjat .. Var ĂŠrlig talt lidt rystet. (rystede i hvert fald pĂ„ hovedet).
12. januar 2009 kl. 16:33 #7696
Ăhhh, det med at efterlade en ordentlig verden. Ja, den er go med dig. I stedet for al det CO2 fis, sĂ„ prĂžv dog lige at efterlade noget rum til tigeren og alle de mange andre dyr som er truet med udryddelse. For slet ikke at tale om det kortsigtede i at fĂŠlde denne jords arv, trĂŠerne i tropebĂŠltet for ussel mammon’s skyld. Som en vis hĂžvding sagde engang: NĂ„r den sidste bĂžffel er skudt, nĂ„r det sidste trĂŠ er fĂŠldet. Da opdager de, at penge ikke kan spises. Og sĂ„ nytter det en skid gĂžr det, at vi undgĂ„r en smule mere tĂžris i atmosfĂŠren. Stakkels de efterkommere som skal se det paradis der engang var pĂ„ Jordem pĂ„ en fladskĂŠrm og en harddiskoptager! I Ăžvrigt sĂ„ er klimaforvandlingen ikke noget pjat, bare hviler den pĂ„ et forkert grundlag, ik’
outlook 2009-01-12 15:35:14
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting12. januar 2009 kl. 17:02 #7700
rigoDeltager- Super Nova
Jeg er overbevist om 50-100Ă„r ville vi se tilbage pĂ„ hvor Ă„ndsvagt vi har brugt penge pĂ„ det forkerte (for at rede “verdens” klima)
12. januar 2009 kl. 17:32 #7705
henrikDeltager- Nova
Der er nogle facts at forholde sig til:
FACTS:
– Klimaet ER blevet varmere;
– Der ER naturlige udsving
– CO2 og Methan ER drivhusgasser
– Drivhusgasserne er i pricippet bare holdt “uden for cirkulation” indtil vi udlĂžser dem igen
OG
– Jorden HAR tidligere oplevet mindst 2 klimaĂŠndringer der har fĂžrt til masseudrydelser
– Jorden skal nok klare sig, uanset de levende organismer skĂŠbne.
DERAF FĂLGER:
– 1. Naturlige variationer OG
+ 2. Tilbageholdte drivhusgasser ER
> 1. eller 2. hver for sig
= FĂLGENDE RATIONELLE REAKTIONER:
– “Vi kan ikke vĂŠre bekendt at lade stĂ„ til. Om ikke andet for vore efterkommeres skyld”
– “Det er vist aligevel for sent.”
– “DE KAN IKKE BEVISE NOGET!!”
Henrik 2009-01-12 16:39:23 13. januar 2009 kl. 11:49 #7782
karsten- Main Sequence
Hej Outlook. Helt ĂŠrligt… Du argumenterer som en presset ryger : “Ja, nu har min bedstefar rĂžget i 60 Ă„r og han lever stadig”…. Ergo, rygning er sundt.
Ang. tigeren og andre udryddelsestruede dyrearter, har jeg det som dig, at det er en katastrofe sÄ lidt handling der er pÄ dette omrÄde, men husk lige pÄ, at netop klimaforandringer er det der VIRKELIG truer dyrelivet og faunaen rundt om pÄ kloden.13. januar 2009 kl. 12:20 #7784
rigoDeltager- Super Nova
Karsten, dine argumenterer er da ogsĂ„ = “Ergo, rygning er sundt”. Beviset mangler fra begge sider đ og jeg tvilver…
13. januar 2009 kl. 12:50 #7791
karsten- Main Sequence
Hej Rigo! Kan du ikke uddybe. Jeg forstÄr ikke helt hvad du mener.
13. januar 2009 kl. 12:52 #7792
Godt nok, Rigo. Hallo Karsten. Jamen jeg plejer at ryge en pibe pĂ„ en halv time, men i gĂ„r tog det altsĂ„ kun et kvarter…og det var jeres skyld, hehe. Og Karsten, inden det er sĂ„ vidt med CO2 indgrebet ER de blevet udryddet! Desuden viser udviklingen jo, at livet altid finder en vej ud af klimaforandringerne, men ikke nĂ„r mennesket stĂ„r i vejen!
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting13. januar 2009 kl. 13:29 #7793
karsten- Main Sequence
Livet skal nok overleve klimaforandringerne… Men Feks. isbjĂžrne er truet da deres fĂždekilde, sĂŠler, ikke lĂŠngere er at finde ved hullerne i isen, hvor sĂŠlerne henter luft. Ingen is – ingen isbjĂžrne…. DET ER FACTS!!! Det samme er gĂŠldende for tigeren og alle andre dyr. Hvis deres fĂždekilde forsvinder pga. opvarmningen, uddĂžr de…..
PS. Den pibe du nĂŠvner… Hvilken slag tobak er der tale om.Du kan ta det….Og til Rigo, beviserne hĂŠlder da vist temmelig meget i retning af, at klimaforandringerne er et faktum og at det skyldes menneskets aktiviteter…. -
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'Klimaforvandlingen…' er lukket for nye svar.