Klart vejr torsdag – skal nogen ud?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Klart vejr torsdag – skal nogen ud?

• Dette emne har 20 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af dennis. This post has been viewed 465 timestorsten. This post has been viewed 465 times
Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Ahh close but No cigar

de var ganske tæt men havde ikke nok forstørrelse og tilstrækkelig god seeing

hilsen Claus

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Sidder på arbejde og kæmper med noget der skal bruge i Hamborg om lidt – når vist ikke engang hjem inden vi kører. æv

god fornøjelse derude

spatzek
        Deltager
          • Super Giant

Himlen begynder at bliver lidt diset, så taget er rullet på igen. Fin aften trods vind. Fik nået halvvejs i Herschel projektet. Mange fine galakser. Ret hyggeligt at se på. Jupiter, forbløffende god seeing, som Claus også har oplevet. Ret flot. Men måske er Nordsjælland ramt af noget lokal god seeing. Jeg befinder mig ned til Isefjorden og luftstrømmen har været over 18 kilometer fjord, inden den rammer land, er 300 meter fra vand, så måske er også det er gældende. Spatzek2015-04-17 00:38:10

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Det er rigtigt der kommer en let dis nu, men nu må jeg

i seng

xplode
            Deltager
              • Nova

Kun delvis klart her og en del vind…men det er nordlys. Jeg ser det i zenith og litt mot sør så kansje det kan ses i danmark også?

dennis.torsten
                • Main Sequence

Jep. så det ! Lyst i nord, og med 3 søjler af lys, men ret farveløst. Omkring kl. 00:30. Ved 3:30 tiden var det forsvundet igen.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
              • Emnet 'Klart vejr torsdag – skal nogen ud?' er lukket for nye svar.