Klart vejr torsdag – skal nogen ud?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Klart vejr torsdag – skal nogen ud?

• Dette emne har 20 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af dennis. This post has been viewed 464 timestorsten. This post has been viewed 464 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Det er ved at være sidste chance på vores breddegrader, så jeg skal helt sikkert ud, hvis det da holder klart til slutningen af den astronomiske tusmørkes slutning.

Regner med at afprøve den lille ny IN ED 70 refraktor og gå på galakse fangst Virgo området.

Imens jeg venter, dimser jeg med en trial PixInsight jeg netop har downloadet. Og hold da op, det er sgi et godt tool, men lidt stejl indlæringskurve – for at sige det mildt. Deres ide med previews er godt nok genial, så er det hurtigt lige at prøve noget af på et lille udsnit, inden man bruger en masse tid på hele feltet.

/Rudi B. Rasmussen

alan
      Deltager
        • Super Giant

Hej Rudi

Jeg gør også klar, jeg har fundet ud af at det måske ikke er mine USB kabler der er problemet, med den computer jeg bruger til mit kamera. Så det regner jeg med skal testes med en anden computer.

Mvh Alan

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Ja Alan – der er ikke noget så træls som kabler der driller. Forrige gang hvor jeg troede at have taget lights i en times tid, viste det sig at en forlængerledning til min Canon timer remote var defekt Jeg smed den så langt væk at den nok er gået i kredsløb…

Hvad skal du igang med?

/Rudi B. Rasmussen

alan
          Deltager
            • Super Giant

M104, men jeg er lige ved at undersøge vejrudsigterne, for hvis det holder tørt får det lov at høre hele natten.

holm
            Deltager
              • Super Giant

Overvejer – MeteoeBlue siger dårlig seeing er i østjylland (1) i aften men bedre i morgen (4), såe det…

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Er ved at gøre klar til 2296 (vores lille asteroide) men som i går er der cirrus på vej ind fra vest. Det er som om at de dannes inde over land, og så trækker i en strid strøm mod sydøst.

Det er rigtig træls! men nu må vi se.

mvh
                Jens

spatzek
                Deltager
                  • Super Giant

Jeg skal videre med mit Herschel projekt fra S&T fra april, hvor en nat med Herschel opdagelser bliver gentaget. Fra 10h10 til 15h50 og +26 til + 30. Han opdagede på en nat 74 objekter tilbage i 1785.

Kikkertens mekanik dengang gjorde, at det var den mest rationelle metode til at opdage nye objekter. Det er en opvarmning til mit fremtidige projekt med samtlige Herschel objekter på den nordlige halvkugle.

landbo
                  Deltager
                    • Nova

Masser af slørskyer er kommet væltene ind de sidste par timer. DMI og alle de andre “kloge” er ellers enig om klart vejler. Og så er der også kommet halo på Peter og Venus. Landbo2015-04-16 21:39:27

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

Klart på Nordfyn. Har kigget lidt Venus og Jupiter

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Har set lidt på Jupiter, men seeingen er dårlig her.

Thomas, Bornholm

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Ringe himmel, ret sløret, men fik testet altan pol align igen, og det ser fint ud..

alan
                          Deltager
                            • Super Giant

Jeg må desværre tilslutte mig koret, Seeingen er ringe.

En “god” nyhed, USB fejlen er fundet, jeg har i hvert fald ikke haft problemer med min anden computer.

Jeg lukker ned

Alan

jens.jacobsen
                            Deltager
                              • Neutron star

Stadig meget slør i Egeskov, det er rigtig træls.

Nå, man må væbne sig med tålmodighed.

mvh
                              Jens

Rudi
                              Deltager
                                • Neutron star

Temmelig elendig i Svendborg, jeg giver Alan ret.

Men hvad, så fik jeg da kørt Thomas’ trillebøre øvelse igennem een gang til

Det ser heldigvis mere lovende ud til i morgen.

Jeg nåede lige at få det hele sat op helt oppe i baghaven, der skulle to forlængerledninger til at nå derop, og så fik jeg taget eet enkelt test skud, 5 minutter ISO 400 med IN ED 70 på et sted i Leo, så vidt mit øjemål dømmer.

Mens jeg tog dette billede kom skyerne væltende, så det hele er nu pakket sirligt ned igen.

/Rudi B. Rasmussen

clauskaf
                                Deltager
                                  • Nova

Rigtigt godt vejr her i Måløv

kigger på Jupiter og seeing er rrigtig god, men jeg er heller ikke så godt vant.

Io og Callisto er really close ja nu okkulterer de jo nærmest. Er det Io foran Callisto? Mest rødt i hvert fald

hilsen Claus

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
                                • Emnet 'Klart vejr torsdag – skal nogen ud?' er lukket for nye svar.