Klart vejr på vej

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Klart vejr på vej

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 2 måneder siden af jens. This post has been viewed 212 timesjacobsen. This post has been viewed 212 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

I det sønderjyske er der lovet klart vejr i aften med en næsten rund måne, der i øvrigt okkulterer Aldebaran som atter kan ses træde ud fra randen efter kl 21. Det tror jeg, jeg vil være vidne til og så ellers kigge lidt omkring Terminatoren. Så skal der opløses nogle dobbeltstjerner og LPV stjernen Mira i Hvalfisken skal også have et besøg.

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Tak for tippet. Fik lige fanget formørkelsen mellem skyerne. Vejret ikke godt nok til at slæbe teleskopet frem.

/Rudi B. Rasmussen

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Hejsa.

Ja, jeg så også tyrens røde øje forsvinde ind bag månen, sådan da. En del drivende skyer hjalp absolut ikke til.

Nu håber jeg at vinden lægger sig lidt inden Jupiter kommer op. Med lidt held har jeg C14’eren klar til lidt planet foto. Der er dog ikke en GRS transit i nat, desværre.

mvh
          Jens

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Har nu C14 på jupiter, men højden er endnu for lav…

Andre ude?

mvh
            Jens

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Klart vejr på vej' er lukket for nye svar.