Klart vejr – er der andre der skal ud 9/9-16

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Klart vejr – er der andre der skal ud 9/9-16

• Dette emne har 37 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 928 times
Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter

natteravnen
    Deltager
      • Main Sequence

Udmærkede forhold her på Midtsjælland.

Jeg har min arbejdsliste med svage galakser der skulle afsluttes i Herkules, herefter et par hængepartier i Delfinen – mere blev det så ikke til.

Dejligt at læse andre også har udnyttet nattehimlen her op til weekenden.

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Her var det meget, meget diset hele natten og jeg opgav at observere. Her til morgen er det helt exceptionelt klart, så jeg håber det holder sig det næste døgns tid.

Thomas, Bornholm

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Jeg lukkede ned ved 0330 tiden, kamera, tubus på newton, søger linse og guide scope linse var totalt duggede til. Spejlet på newtonen så fin ud. En dejlig men kold aften/nat. Det er skønt når de klare nætter kan falde på en fredag eller lørdag

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Her var det bestemt ikke koldt! Jeg var ude i bar røv og underbukser kl 1.30 for at kigge på forholdene og frøs ikke.

Thomas, Bornholm

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

Jeg havde ca 16 gr ved midnat, som en sen-august nat Smile

Midt på ugen havde jeg lige under 20 gr ved midnat 2 nætter i træk, det er ret vildt i september, synes jeg!

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Vi rundede 12°C iflg DMI her på Sydfyn.

/Rudi B. Rasmussen

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Forholdsvis lunt her hele natten, men for den da dugen kom ned i mængder så man skulle tro
                  man var i amazonas. Jeg tørrede tubus af flere gange, og fjernede så meget vand at jeg kunne
                  holde en utæt atlanterhavsdamper flydendeLOL

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Ja, det er vildt som det kan dugge, når der er så meget fugt i luften.

Thomas, Bornholm

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
                  • Emnet 'Klart vejr – er der andre der skal ud 9/9-16' er lukket for nye svar.