Klart, men disig og kaldt

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Klart, men disig og kaldt

• Dette emne har 23 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 3 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 630 times
Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter

rune.cb.
    Deltager
      • Super Nova

Ok, greit Kim. Da er det antagelig bedre å fotografere DSO uten både Televue Powermate, barlow og diagonal. Men hva heter den dingsen du har bildet av over ?

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

k_holst
      Deltager
        • Nova

rune.cb.
        Deltager
          • Super Nova

Da er utstyret satt opp igjen og klart for bruk. Temp. er “bare” – 10º, så dette burde gå greit. Skal gjøre et nytt forsøk på Jupiter med UV/IR – filter og endre lukker/eksp.tid på kameraet.

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Her er det nå -22 grader, og synkende. Brrrr!

Mvh,
            Bjørn

2mas
            Deltager
              • Nova

@Bjørn, damn det er koldt… Der må jeg nok sige at min grænse er nået

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

2mas: Derfor vil jeg satse på visuell videoastronomi, med kabel fra teleskopet til TV-en i stuen. Så kan jeg sitte inde i varmen og se på tåger og galakser i fulle farver! Big%20smile

Vi har en varmepumpe der gør så godt den kan, men den sliter meget nu når det er lite at hente fra utsiden af veggen. Jo kaldere det bliver, jo mindre varme giver den! Så i morgen går turen til Biltema for at køpe et par oljeovner: http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Radiator-230-V/Oljefylt-radiator2/. Vi køpte også 4 paller med ved, men får ikke brugt dem endnu fordi fejeren ikke har været her … han klagede på manglende stige på taket. Så det må også ordnes …

EDIT: Her er knald himmel nu!

Bjørn T. Jønsson2010-12-01 19:14:28

Mvh,
                Bjørn

rune.cb.
                Deltager
                  • Super Nova

Knall himmel her også, men litt kuldedis som er svært vanlig her i Oslo p.g.a. fjorden.

Ingen bilder ikveld, da batteriet på kameraet er utladet!

Mvh Rune.

knauserud
                  Deltager
                    • Main Sequence

Veldig bra himmel i Trøndelag også. Kanskje driste seg ut med speilrefleksen og stativ senere i kveld 😀 På kvelder som dette ønsker jeg meg virkelig en god EQ og APO Clap

Anonym
                      • Nova

Her i sør var himmelen blå og fin til mitt arbeide var ferdig !

Man kunne formelig se hvordan skyene rullet inn mens jeg var på vei hjemover i min bil !

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
                    • Emnet 'Klart, men disig og kaldt' er lukket for nye svar.