Rudi, da jeg ikke skal lave flats i U og B venter jeg til at histogrammet er flydt 50% op. D.v.s. i dag nok ca. 5 grader under horisonten. Her om vinteren går det stærkt så jeg starter nok med 5s eks. om lidt d.v.s. 4,3 grad under horisonten. Teleskopet peger mod “øst” ca 85 oppe og kameraet er i fokus.
Rudi, da jeg ikke skal lave flats i U og B venter jeg til at histogrammet er flydt 50% op.D.v.s. i dag nok ca. 5 grader under horisonten. Her om vinteren går det stærkt så jeg starter nok med 5s eks. om lidt d.v.s. 4,3 grad under horisonten.Teleskopet peger mod “øst” ca 85 oppe og kameraet er i fokus.
Oke – har forsøgt at lave nogle, histogrammet ca 1/3 fra venstre kant, lavede også flats på fladskærmen i går, så vil jeg se hvilke af dem der egner sig bedst til foto.
Obs: billedet overfor blev kasseret, t-shirt glattet mere ud bagefter
Har lige været ovre ved naboen. LED lyskæden i flagstangen går i den grad ind og ødelægger optagelserne. Heldigvis meget forstående naboer, så nu er den slukket.
Er nu på Gaia16aye. Nok de sidste optagelser af denne. Trist at optagelserne til mit største projekt hidtil nu stopper.Heldigvis kommer der gode dybde data fra vennerne på RTT150