Jo jeg havde faktisk scones med, men glemte alt om dem indtil jeg var ved at pakke sammen. Og jeg må også tilstå at de var ikke nær så gode som det kage der ellers var med.
Og i øvrigt også et tak for en hyggelig aften herfra.
Det lader til at I har haft en dejlig aften. Jeg er ked af at jeg ikke kunne komme. Jeg havde håbet på at det blev nogenlunde klart, da jeg skulle have first light på mit nye teleskop en Celestron C8. Så da det var nogenlunde klart og min kone kom hjem, valgte jeg at stille op i haven.
Hehehe, kan fint afholde et møde, men ikke noget med meget grej, der er stuen og astro værelset, ca 3 monteringer er der plads til, men de skal slæbes op fra gaden 🙂
Men det kunne da se sjovt ud med 6-7 scopes stikkende ud fra altanen, så ville naboen nok ikke være så glad mere
Ja Tommy, og vi alle stod med polarid solbriller på kl 24-00 om natten, pga. af gadelys og nabo ejendomme Stadig imponeret af de billeder du tager under sådanne forehold
Er der basis for tilsvarende uformelle astro-møder i det nordligste nordsjælland? Har selv hårdt brug for hands-on instruktion og tips/råd fra erfarne nørder. Der er langt til København/Holbæk, selom jeg vil forsøge lejlighedsvis også at deltage her.
Hej Finn, jeg takker for invitationen til Assens, og ville meget gerne deltage- hvis altså ikke lige der var så langt :-). Formålet med min forespørgsel er ikke at “konkurrere” med andre møder- tværtimod. Jeg ku’ da forestille mig, at der er astro-freaks i det nordlige nordsjælland, som gerne vil deltage i møder, men for hvem turen til f.eks. Assens/Holbæk/københavn er rigelig lang og derfor ikke deltager. Som Rigo skriver i en anden tråd, har dette forum 250-300 medlemmer foruden alle dem, der er med på en kigger. Måske der her er flere med bopæl i det nordsjællandske. De kan jo så nå hjem igen samme aften/nat .