Kjøvenhavner klub!

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Kjøvenhavner klub!

• Dette emne har 124 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af Finn. This post has been viewed 8504 times
Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 125 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Stenhusvej 20a, 4300 Holbæk

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Pas på hvor i bliver ledt hen, nogle GPS’er vil have jer op i vila kvateret, andre ned på gym.

Det kan betale sig at bede sin GPS om at finde Stenhusvej 18a istedet, også bare køre forbi nummer 18 og stoppe på den lile parkingsplads ved cykelstien og legepladsen.

erik.nielsen
        Deltager
          • Super Giant

Michael, jeg kan ikke kloges af dit luftfoto, med pile både op og ned. Kan du ikke sætte et kryds over bygningen vi skal mødes i, og en pil som peger på indgangsdøren.

Skal vi tage en kande kaffe eller varm chokolade med ???

Erik

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Det er ved den gule tegnestift, følg den røde streg ned til den. Pile peger mod byer, så man ville komme derfra.

GPS’ere bed om at finde Stenhusvej 18, og kør langs med boldbanen til parkingpladsen ved legeplads.

Tag gerne kaffe/the/chokolade med.

Jeg ved vi er to der bager lidt.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Mathias: Hvis du ‘gider’ tage toget til Glostrup station kan jeg tage dig med der, for udsat at der ikke kommer nedbør i form af sne.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Oki kan godt se at min forklarings tegning måske ikke er helt god…

Kommer man fra Kbh via motorvejen:

Kør fra motorvejen ved afkørselen Holbæk Ø.

Drej til højre i rundkørselen, til venstre i lyskrydset.

Drej til højre i lyskryds ved Holbæk bådcenter.

Første sidevej efter rundkørselen, på venstrehånd (det er lige efter fodgængerfelt nummer to).

Følg denne lile sidevej venstre rundt, og parker der hvor den går over i cykelsti.

Det vil så være i det lokale med lys i, der ligger hvis man følger cykelstien.

Mon denne er bedre?

Fra Sorø/Slagelse, man følger bare vejledningen oppeover her. Men den begynder først ved den sidste af de to nye rundkørseler på vejen fra Sorø.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Kommer lige til at tænke på…

Dem der kommer fra Fyn, drej fra motorvejen i Sorø mod Holbæk, kør lige ud til i kommer til en dobbelrundkørselen under holbækmotorvejen, og følg derpå kbh kørselvejledning. Ergo drej til venstre i lyskrydset (det eneste lyskryds efter afkørsel fra motorvejen).

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Finn har GPS, regner med det er nok 🙂

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Bare bed GPS’en om at finde nummer 18, så går det.

andreas
                        • Super Giant

Hej Alle

Glæder mig til vi ses senere, jeg har også lidt scones med.

erik.nielsen
                        Deltager
                          • Super Giant

Det var ik’ så ringe endda,

– kan man godt sige selv om det var et københavnermøde.

Københavnermøde%20i%20Holbæk

Det var endda så klart, at flere bar deres rygbræk-tunge udstyr ud i frosten, hvorefter skyerne som vanligt kom væltende. Huller var der dog.

Her lige et af mine “Astro-fotos” visende nørderne samlet omkring Michael Stauning.

Der blev noget for alle, selv synes jeg det var spændende at se den nye focuser på Rigos transportable udstyr (TAK hundrede og et eller andet).

Bedste hilsner og tak til alle som holdt længere ud end mig selv.

Erik

bjoern.andersen
                            • Main Sequence

Tak til alle for en hyggelig- og lærerig aften i HolbærkKjøvenhavner%20aften%20i%20Holbæk

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Det var hyggeligt, tror vi
                              var 10 stk, en del monteringer og tubus, jeg fik sat op uden for stuen,
                              men noget lysforurening, og skyer der drillede, men fik alligevel set
                              M1,M63,M81,M82,M42,M51 og et par andre galakser visuelt.
                              Jeg havde Mathias med og måtte køre hjem lidt tidligt, men MS forsatte vist med foto.
                              Må sige at det her hjulpet at skille celestronen ad og målt ud så den er ok, den tegner
                              fint med whaeleren.
                              Tror desværre jeg er endnu mere hug på en 12″ DOB at lege med 🙂

Jamen tak til alle for et hyggeligt møde…

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Andreas de scones så jeg ikke noget til Cry

Nå men tak til alle for en god og vellykket aften, som jo kun bliver hvad deltagerne putter i det. Og Rigos Tak er en TSA-102, Erik.

Ja det sjove var faktisk at der ikke kom nogle fra Kbh, tætteste beborer var nok Tommt !

Jeg prøvede virkelig at tage noget mere L til min M63… Og lidt blev det da til, men lidt er det helt rigtige. Har fire frames, hvoraf mindst en er flotte skyer! Men guide kørte sjovt nok lige på hele tiden Shocked

Skulle nok have sat den på AutoPilot, også bare ladet den klare det ?

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Bare lige et af de mange den stod og optog:

Og jo det er M63!
                                Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 125 i alt)
                                • Emnet 'Kjøvenhavner klub!' er lukket for nye svar.