› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Kjøvenhavner klub!
- Dette emne har 124 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af Finn. This post has been viewed 8500 times
-
ForfatterIndlæg
-
30. januar 2009 kl. 12:18 #9353
mstauningDeltager- Black Hole
Ja der er mange steder vi kan samles. Dejligt med især de mørke steder, som jo er oplagte til fototure.
Det betyder jo så også at det ikke bliver de samme der skal køre langt hver gang, hvilket jeg syndtes er dejligt hvis vi kan fordele det lidt.30. januar 2009 kl. 12:49 #9355
kubachDeltager- Super Giant
Michael,
Du kan jo lige checke stedet ud den 9/2 når du kommer forbi30. januar 2009 kl. 13:29 #9357
Jeps det vil jeg gøre, kommer jo i god tid – Så jeg håber da at kunne nå at se det hele, inden jeg stiller mig op og siger noget.
30. januar 2009 kl. 14:34 #9368
henrikDeltager- Nova
Avnø naturcenter;
Det er nede ved sydvest kysten af Sjælland, syd for Næstved?
Pueh: Langt væk
Men mørket lyder jo forjættende
30. januar 2009 kl. 14:40 #9371
bjoern.andersen- Main Sequence
hej Henrik,
Avnø ligger skønt ud mod kysten lidt syd for Næstved, og jeg skal nok sende dig en kørselsvejledning i god tid inden du kommer og holder foredrag om teleskoper og tilbehør i ASSF på Avnø den 9/3 som aftalt.
30. januar 2009 kl. 17:10 #9378
Henrik det er som alt andet, det ligger lige ved Holbæk – Ligesom Slagelse, Sorø og Ringsted…!!
Det er vel ikke værre end at dem der fra, gerne kører her til. Og vi har det jo ikke mørkt, så hvis vi fordeler det lidt så overlever alle der gerne vil være med jo nok.31. januar 2009 kl. 14:44 #9491
Nå havde ellers skrevet et indlæg her – hvor det blev af vides ikke.
Men for dem der gerne vil, så Lørdag 7/2 fra kl 20:00 og frem til vi ikke gider mere.Stedet bliver 4300 Holbæk, Stenhusvej 20a.Der bliver mulighed for at lege med en kunstig stjerne, så der kan laves V-curves eller man kan lave stjernetests (inkl kolimenering).Tag derfor endelig dit udstyr med, og hvis der er nogle der tager lidt kaffe/the med. Så ser vi om jeg ikke kunne lave en kage.31. januar 2009 kl. 15:00 #9494
tommyfDeltager- Neutron star
Ligemeget hvor på Sjælland, ikke helt, men eks fra mig til MS er der kun ca 45 min, 55 til Maglesø ca, Kroppedal ville være helt perfekt,,for mig
31. januar 2009 kl. 15:12 #9495
Men skulle det være kroppedal ville det jo ende i et uopvarmet lokale… Derfor invitere jeg på nørdeaften her.
31. januar 2009 kl. 16:37 #9498
jacobb- Nova
Super initiativ!
Jeg håber det kommer op og køre, jeg har dog ikke tid i øjeblikket men på sigt vil det være et “must” for mig at komme med.Michael S, V-curves med en kunstig stjerne, virker det godt?Og kunne man evt lave en kunstig stjerne af en af de små cykel/løbe lygter med én diode, lidt staniol over og så lige et lille forsigtigt prik med en synål??MvhJacob31. januar 2009 kl. 17:59 #9502
bjoern.andersen- Main Sequence
Jeg vil gerne sætte kryds i kalendere til denne aften. Hvornår ved du om det bliver til noget. Skal nok tage kaffen med samt min “nye” fotoopstilling med 102 mak, EOS 400 og 60 mm guidekikkert med Nextimage CCD (samt laptoppen)
Vejret hat jo været elendigt siden før jul så jeg har slet ikke haft mulighed for at prøve det af endnu, så det ville være godt at kunne høre på jer som ved noget om alt dette.
31. januar 2009 kl. 20:00 #9509
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Er det hjemme i privaten, MS ?
1. februar 2009 kl. 15:13 #9573
Lars M – Nope der er ski ikke plads til noget som helst her.
Så derfor har jeg lånt Skolen! Og det bliver til noget, da der er mindst en ud over mig der gerne vil komme.
Jacob – Årh kom nu
Og jo det virker ganske fint, har lavet mange curves sådan, og de kommer uhyggeligt tæt på dem jeg laver ude. Så fokus kan jeg ikke se bliver bedre af, om de er lavet med PicoStar eller Altair 🙂 Oki Altair er for kraftig !
Cykellygte, hmm prøv hvis du kan finde en nål der er tynd nok. Mange der bygger dem selv, bruger 10-20 lag staniol, prikker meget let. Og bruger så lag nummer mindste hul
1. februar 2009 kl. 15:25 #9577
FinnDeltager- Neutron star
Nå Michael, det kan da være at vi fynboer skal støtte et godt projekt???
1. februar 2009 kl. 16:41 #9610
andreas- Super Giant
Med hensyn til hjemmelavet Picostar: hvor lille er åbningen fra den lille fiber?
Jeg også gerne deltage….men er desværre ikke sikker på at det kan lade sig gøre da konen er væk lørdag søndag og jeg derfor har børnene.Og det vil nok ikke være en god ide at ta’ dem med
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Kjøvenhavner klub!' er lukket for nye svar.