› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Kjøvenhavner klub!
- Dette emne har 124 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af Finn. This post has been viewed 8499 times
-
ForfatterIndlæg
-
28. januar 2009 kl. 18:20 #9221
mstauningDeltager- Black Hole
Hejsa.
Har lige siddet og snakket med gruppelederen af Astrofotogruppen i KAF, og han mener da at det kunne bestemt være en mulighed for at mødes under KAF-regi. Men da deres lokale ikke er opvarmet, kan der jo være aftener hvor det ville være dejligt at være et opvarmet sted.Og som Michael H siger, så ville det nok være muligt at få lov til at mødes på enten hans skole eller min. Det kommer jo også an på hvor mange vi er, som mener at en indendørs teknik aften i ny og næ ville være hyggeligt.Modsat da jeg havde oppe om en byggegruppe, hvor det jo krævede opbevarings plads. Så vil dette ikke komme til at koste noget, dog hvis det skal foregå i KAF-regi kræver det jo et medlemsskab.Det jeg kan forstille mig, er en hjælp-til-selvhjælp’s gruppe. Altså vi kan tage ud sammen og hygge mens vi tager billeder, eller vi kan mødes til nørde aftener når vejret ikke leger med. Man vil derved kunne få hjælp til programmer, monteringen, billedebehandling eller hvad dem der nu møder op kan. Altså der er ikke en der står som “ansvarlig” for hvad der skal ske! Nej man møder op, og slår hovedet sammen med en eller flere af de andre der er kommet, også hjælper man hinanden med råd/vejledning og hvad vi ellers kan finde på.Hvad siger i, er det noget der skal arbejdes videre på? eller er det bare noget der er grebet ud af luften?28. januar 2009 kl. 18:56 #9223
bjoern.andersen- Main Sequence
Det lyder for mig som en alle tiders ide, og hvis I vil have en lidt ældre læredreng med kører jeg meget gerne lidt rundt på Sjælland for at finde det som så bliver jeres tilholdssted.
28. januar 2009 kl. 20:05 #9226
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Hvor vil evt. mødeaftener finde sted? Der er langt fra nordspidsen af Sælland til f.eks. København. Lyder som en fin ide- bare det ikke reducerer aktiviteterne her på forum og dermed mulighederne for at få hjælp også her!
Mogens B
Hilsen Mogens B.
28. januar 2009 kl. 20:42 #9228
tommyfDeltager- Neutron star
Helt klart, jeg kan også lægge plads til ind imellem.
28. januar 2009 kl. 21:09 #9232
Bjørn – Du skal være så velkommen, men som sagt bliver det noget som fotogruppen under KAF står for. Så vil det jo kræve et medlemsskab af KAF, men det er jo heller ikke noget vildt.
Mogens – Tjae, vi snakker om at lave det i Kroppedal som hovedsted. Men det kommer jo også an på hvad folk gerne vil, især da lokalet der ikke er opvarmet. Men ture ud i det blå, må vi jo finde ud af lidt fra gang til gang. Der er snak om at lege noget med KAF’s store refraktor i Brorfelde, og der er jo vildt mørkt. Så fototure må vejret og gruppen finde ud af, når det er til det – samt hvor vi kan komme til.
For mit vedkommende ville det jo også være for at hjælpe og lære, men nok mest for hyggen også det at finde nemmere ud af hvilke problemmer folk har (læs hvad de ikke kan få til at virke, eller lign som jeg kan) og derved nemmere kunne lave vejledninger og give bedre beskrivelser her på forum. Så det skal nok komme alle til gode, hvad jeg blander mig i 😉 Men man går jo så glip af hyggen hvis man “bare” deltager via forum !
Tommy – Det kommer vel lidt an på hvor mange, eller ?
28. januar 2009 kl. 21:12 #9233
andreas- Super Giant
Det lyder som alle tiders ide, jeg melder mig også
28. januar 2009 kl. 21:37 #9237
Jeg er sikker på det er en god ide, og at alle kan få noget godt og hygge ud af det. Når vi er nogle stykker er der jo altid, en der har haft det problem man står med før. Og i den sidste ende skulle vi jo gerne ende med at stå, og bare have det hyggeligt og nørde lidt med udstyr og nogle gode data optaget af den heldige der fandt et hul i skyerne
28. januar 2009 kl. 22:22 #9249
tommyfDeltager- Neutron star
Ja, i nødtilfælde, Kroppedal ville være perfekt, masser af indendørs plads, MASSER af plads uden for hvis vejret er ok, om der er 20 fylder vi kun et hjørne op.
28. januar 2009 kl. 22:25 #9250
spatzekDeltager- Super Giant
Hej Michael!
Om man skal være medlem af KAF vil selvfølgelig være en fordel i forhold til Kroppedal og lokaler. Men på den anden side vil et sådant initiativ ikke nødvendigvis på den korte bane kræve et medlemskab – alle kan vel se det rimelige i at der skabes noget synergi. Så det vil ikke være mig, der leger “politibetjent” i forhold til et medlemskab. Man kan så vurdere senere, om hvordan man ellers bidrager til fælleskabet.På Kroppedal vil der være mulighed for at benytte KAFs eller Kroppedals større kikkerter. Her er der tale om en Meade 12″ LX200, en Obsession 20″ eller observatoriekikkerten med en 14″ Celestron SCT på en Paramount. På Brorfelde vil det være 12″ refraktoren, der er monteret på den samme fede opstilling, der engang bar 40 cm Cassegrain kikkerten. Opstillingen er moderniseret med GOTO.Kun fantasien sætter i princippet grænser og “velkommen skiltet” vil være sat op.Projektet med et nyt Folkeobservatorium på Kroppedal er i sine afgørende faser, og hvis vi alene ser på instrumenteringen af de kommende observatoriekupler vil det give let åndenød. Jeg kan blive helt høj, når jeg ser den seriøse holdning der er fra ledelsen af museet, dens bestyrelse, kommuner og flere fonde.28. januar 2009 kl. 22:36 #9251
ksondergardDeltager- Giant
I vores udemærket andelsforening har vi et lokale vi kalder glastaget… Rigtigt gættet, det er oppe under taget (5. sal), hvor vi har et fælleslokale der kan bookes af andelsforeningens andelshavere for den store sum i Kr. 0,- (YEP; GRATISSSSSS) dog plus oprydning så lokalet forlades i samme stand som det blev overtaget….
Jeg vil gerne booke lokalet til nogle af aftnerne, og der er et lille køkken hvor den kan laves kaffe, the og etc.
Et minus (dette et STORT minus) er parkeringen i Kbh, Ritt er ikke villig til at lave flere parkeringspladser i indre Kbh, men er derimod mere opsat på at røve folk for deres surt tjente kr (S, læs som du vil)….. Men, Nørreport S-tog stationen er 2 minutters gang væk :0)
Så skal der arrangeres en aften med tekniksnak etc. så booker jeg gerne Glastaget :0)
Mvh
Kent
KSondergard 2009-01-28 21:39:15 28. januar 2009 kl. 22:37 #9252
soeren- Main Sequence
Ditto AND
29. januar 2009 kl. 00:00 #9255
wiebenDeltager- Nova
Det lyder spændende med en lille foto/teknik/nørde klub.
Indendørs et eller andet sted når det er overskyet, og Kroppedal/Maglesø/Maderne osv. når vejret er til det.
/Heine
29. januar 2009 kl. 02:15 #9260
henrikDeltager- Nova
Det lyder som en rigtig god idé!
Mit store problem er foreningernes mødetid kl. 1930; Lige midt i godnatlæsningen! :O( Jeg er godt nok igang med “Nuclear Physics And Astrophysics”, men det er nu ikke den jeg tænker på :O)
Så hvis man kunne lægge det lidt mere fleksibelt har jeg en reel chance ..?
29. januar 2009 kl. 09:37 #9267
Hele ideen her er jo hjælp til selv hjælp, så møde tider… Det tror jeg ikke, serfølgelig vil det være sådan at vi aftaler at fra kl x:xx mødes vi her eller der. Men hvis man først kan komme senere, så gør man det Henrik. Jeg kan ikke forstille mig at vi stopper tidligt 😉
Lars – Det lyder rigtigt godt, både det med velkommen skiltet og fremtidsplanerne.
Og til alle, det lader til at der er stemming for det. Hvilket gør at vi serfølgelig vil gå videre med dette, om vi så gør det her der eller hvor første gang må vi jo finde ud af. Samt om det er noget vi skal gøre på faste dage + udefoto når vejret er til det, må vi jo finde ud af når vi tørmer sammen første/anden/tredige gang.
30. januar 2009 kl. 10:55 #9349
kubachDeltager- Super Giant
Hej Rødder,
Vores forening AFFS.DK holder til på Avnø Naturcenter hvor det er “bælg ragende sort” når det er godt. Natur centret er åbent for offentligheden. Der mangler dog siddepladser men der er et stort opvarmet rum man kan opholde sig i. Og ikke mindst er der toiletter, strøm og hårdt underlag (beton/ASFALT) på pladsen uden for den gamle hangar. Første gang jeg observerede derfra kunne jeg ikke genkende karlsvognen for bare stjerner.
Dette er tænkt som et oplæg til suverænt starparty når vejret er til det, og der som sagt altid åbent…Vores hangar: -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Kjøvenhavner klub!' er lukket for nye svar.