Kjøpes

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Kjøpes

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 5 måneder siden af olafsen. This post has been viewed 50 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

kenneth.sneis
    Deltager
      • Super Giant

Noen netter med klart og fint vær ønskes kjøpt !

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Jeg havde en i går, men holdbarhedsdatoen var desværre overskredet, så jeg var nødt til at bruge den med det samme.

Thomas, Bornholm

jakob.andersen
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har bestilt en til levering i aften:

olafsen
          Deltager
            • Planet
            Hej.

Kenneth, jeg kunne godt bruge noget af det samme, men Thomas har udsolgt, og det Jacob viser, gælder vist ikke Korsør. I Korsør ser det ud til at der er en chance indtil ca. 00:00 Men jeg vil da bruge den hvis den opstår.

Jeg har “arvet” Jespers (herinde) TAL 100 og har indkøbt forebeløbig et okular, så jeg kan afprøve og se noget. Jeg er umiddelbart positivt overrasket over kvaliteten, den tegner meget skarpt, jeg prøvede en nærliggende skorsten, på et varmeværk, det var knivskarpt, og på skorstenen sidder der mobil installationer, og jeg kunne umiddelbar identificere diverse kabeltyper og stik. Jeg har også haft lejlighed til stjerner, men desværre gennem en termorude, og udenmuglighed for særligt højt på himmelen. Jeg har et par steder jeg kan søge til, hvor der er mørkt, men her hvor jeg bor er der ved at blive renoveret. Det bevirker midlertidigt at østlig retning er god, idet der ikke for tiden er noget lys, men til gengæld den omtalte termorude at slås med. Min søn var her her i dag, han rettede teleskopet ind over Korsør nor, og kunne konstater at der overfor, (min. 1200 meter) manglede masker i et trådhegn, og at en bygning længere bagved, kunne trænge til at få fugerne i murværket fornyet.

Nå men uanset hvordan de fremtidige forhold er, efter renovering, har jeg nogle steder jeg kan køre hen. Men lige her og nu har jeg store forhåbninger, med at afprøve, og igen jeg er dybt iponeret over hvor skarpt dette teleskop kan vise.

Mvh.
            Henning

mvh Henning

chris_h
            Deltager
              • Super Nova

Blir det billigere hvis flere går sammen? Tongue

kenneth.sneis
              Deltager
                • Super Giant

Kan bli med på ett spleiselag jeg …

Ett lite bonus skue for noen minutter siden.

Var 3 regnbuer samtidig en liten stund, 2 sees på bildet.

Tatt med mobilkamera

Kenneth Sneis2015-09-20 19:46:47

olafsen
                Deltager
                  • Planet

Flot billede Kenneth, der er fine detajler, selv om om det er taget med mobil.

Christian, det er fint nok, men er der en batalingsadresse, hvis det er noget der koster

mvh Henning

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Kjøpes' er lukket for nye svar.