Kikkert dækken

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Kikkert dækken

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af mejer. This post has been viewed 779 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

Efter en dårlig oplevelse med at købe kikkert dækken i england, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der sælger den slags i Danmark.

Jeg skal bruge et dækken til en 14″ SCT kikkert.

Mejer

Anonym
        • Nova

holm
        Deltager
          • Super Giant

Jeg købte et til min 8″SCT hos Teleskop Service for nogle uger siden.
          Jeg må sige det var den dyreste 3-lags plastikpose jeg nogensinde har købt..!

Det kan godt være at det yderste lag var noget alufolie-agtigt som skulle være noget vældig hi-tec materiale, men jeg havde nok forventet en slags lukke-mekanisme i bunden eller lign. – nope, det var bare som en rulle plastik som var skåret over, så den fik de sgu i hovedet igen..Thumbs%20Down

Den Søren linker til, ser meget federe ud…Thumbs%20Up

Holm2008-12-28 19:42:13

mr.mox
            • Nova

Hvad med et dækken til en Weber? Den jeg har er i høj kvalitet, men jeg bruger den dog til grillen

hoest
            Deltager
              • Nova

Jacob det er en fortrinelig ide jeg bruger den selv, mit er så til et udekøkken men det passer fint ned over tubus og mount og det koster et par hundrede kr.

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Hej igen.

Tak for de hurtige svar på spørgsmålet.

Jeg har bestilt et dækken fra optcorp. Og det ser ud til at de er mere villige til at sende stumper til Danmark.

Er der ellers nogle der har nogle spændende projektet på beding. Jeg er ved at være nået langt med observatoriet. Mangler kun gearkasserne til at dreje kuplen rundt med.
                Så er halvandet års projekt ved at være færdig.

Og hvis der er nogen der ved en masse om opsætning at wedge og Meade lx200 indstillinger, så må de godt give sig til kende.

Mejer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Kikkert dækken' er lukket for nye svar.