Kiggeri med prismekikkert

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Kiggeri med prismekikkert

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 9 måneder siden af jens. This post has been viewed 33 timesjacobsen. This post has been viewed 33 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hejsa allesammen.

Har lige været en tur i nostalgia-land Smile
      Jeg har fået fingrene i en mint kvalitet Zeiss Dekarem prismekikkert. Og jeg må sige en tur hen over himlen lige tryllede mig 20 år tilbage i tiden, til jeg kiggede i en 7×50 zeiss bino fra halvtredserne. Eller var det fra fyrrerne??. Nå, men 10×50 Dekarem’en har jo et 7 graders felt, dvs. ret vidvinklet for en 10X forstørrelse. Ikke skarpt i randen, men i centrum! Uha. Jeg syntes endda jeg kan se saturn som tydeligt aflang.

Iøvrigt er det ikke svært at lave gode handler med prismekikkerter fra Carl Zeiss for tiden. Der er en mængde til salg i tyskland, f.eks på Ebay. Priserne er vel rimelige, jeg måtte slippe 200 euro for en mint med 1Q mærke, samt original lædertaske.

mvh
      Jens

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

200 euro for en Zeiss Dekarem er meget billigt! Måske noget jeg skulle overveje? Jeg bruger jo prismekikkert ret meget.

Thomas, Bornholm

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Du vil ikke fortryde!

Jeg kan da iøvrigt tage den med til starparty, så du kan blive lidt misundeligSmile

Men ja, der er mulighed for gode handler for tiden.

mvh
          Jens

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Kiggeri med prismekikkert' er lukket for nye svar.