Katalog spørgsmål

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Katalog spørgsmål

• Dette emne har 22 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 347 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

Mogens Zachariasen
    Deltager
      • Super Giant
      Michael,

Prøvede at lave en platesolve på den NGC 4088 optagelse jeg har.

Fandt en stjerne som går igen på den liste du lavede, og min liste lavet direkte efter platesolve.

MS: RA 12 05 37.141 DE +50 28 55.55 – MAG 16.778
      MZ: RA 12 05 37.131 DE +50 28 55.59 – MAG 15.530
      Position passer ok. Der er forskel i mag, men det er forventeligt.

Hvis man så udelukkende bruger de data som et gemt i billedets fit.fil fås disse beregnede data.

MZ-B: RA 12 05 37.167 DE +50 28 55.85 – MAG 16.612

Mvh

Mogens

Mogens Zachariasen2009-05-09 11:55:30

Mvh
      Mogens

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Mogens Z – Jeg har ikke justeret grundmag efter det billede som jeg har målt på, det er stillet efter et af mine tidligere 😉

Mogens B – Send en harddisk til mig, med mindst 86gb tom plads hvis den er i NTFS ellers skal den bruge ca 120gb. Så for du disse kataloger:

GCS1.1E, Tycho2, USNO A2.0, USNO SA2.0, USNO B1. Vil du samtidig have extra kataloger til Stallarium, så lægger du bare 1,5 gb plads til. Har du UCAC 2.0 ? Den er på ca 1,1 gb.

Jeg kan også bare købe/finde en harddisk som jeg kan lægge det på og sende?

Skal så bare lige vide om det skal være:

ATA.

SATA.

Extern USB.

Extern SATA.

Extern Firewire.

Jeg har noget 250gb ATA liggende du kan få billigt.

Mogens.Bildsøe
        Deltager
          • Nova

Hej Michael, TakTak for hjælpen. Ingen grund til, at du har besvær med indkøb osse. Den HD du har liggende, er det en extern? Ellers køber jeg en (USB) i den kommende uge og sender den til dig. Jeg har UCAC 2 kataloget. Det samme med Tycho- men kan ikke lige se, om det er netop ver. 2. Vedr. GCS1.1E: Mener du GSC? I så fald har jeg også det, men igen: Kan ikke se, om det er netop ver. 1.1E.

Mogens B2009-05-09 10:19:13

Hilsen Mogens B.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Jeg har desværre kun nogle 3,5″ liggende, så ikke noget externt over dem 🙁

GCS 1,1e har en regions fil der er ændret sidst den 11 Feb 2007 00:09.

Mogens.Bildsøe
            Deltager
              • Nova

Michael, vedr. Stjernekataloger: Jeg har nu købt et externt HDD (2.5″, USB), en lækker lille sag på 500 GB. Hvortil kan jeg sende det? Kan det i det hele taget tåle postvæsnets nænsomme behandling af pakkepost? Eller, er det bedst, hvis jeg selv kommemr forbi og dropper det i din postkasse?

Hilsen Mogens B.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Det må du selv om, hvis du kommer forbi så kan du jo få det med det samme (tager nok en time eller to at kopiere).

Men ellers sender du den bare i orginal kasse, det er ikke så tit de kan ødelægge dem 😉

Til:

Michael Stauning

Anders Larsensvej 40, 1th

4300 Holbæk

Mogens.Bildsøe
                Deltager
                  • Nova

Michael: OK, jeg poster den fredag/lørdag. Vedlægger cash til returporto. Du skal ha’ mange tak for din ulejlighed Thumbs%20Up

Hilsen Mogens B.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Er så lidt, kan også lægge det drizzle plugin jeg har fundet på 😉

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'Katalog spørgsmål' er lukket for nye svar.