kasse til kikkert?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR kasse til kikkert?

• Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 5 måneder siden af havsgaard. This post has been viewed 144 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

havsgaard
    Deltager
      • Moon

Er der nogen herinde som har en god idé til hvilken type kufferter man kan bruge til sin kikkert + udstyr?

Min idé er, at bruge det formstøbte skum som kikkerten + goto mount lå i, i original emballage, det er jo allerede perfekt skåret til. Tanken er at placere det i en kuffert med plads nok til begge dele samt evt. tilbehør. Det kan også være at det bliver nødvendigt med to kufferter.

Det skal siges at jeg ikke vil i gang med at lave en gør-det-selv kasse, det er mine evner slet ikke til 🙂

/Heino

apollo.72
      Deltager
        • Giant

De har en fin kuffert i Bauhause beregnet til foto udstyr, der er et skumindlæg uheld kuffertens størrelse som består af små firkanter på ca 15x15mm der kan tages ud så man selv kan tilpasse den til sit udstyr. Den koster 400.

Mvh Martin.

havsgaard
        Deltager
          • Moon

Super Martin – tak for det!

Jeg vil se om ikke jeg kan finde min vej til Aarhus på et tidspunkt – det er ikke så tit jeg kommer til de store oplyste byer 🙂

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Hvis den ikke er stor nok, så kan jeg anbefale firmaet Zarges de har nogle “standard” kasser der ofte er på tilbud.

Kasser

Jeg fandt en, hvor der kun skulle lidt tilpasning til.

Der er solide. Den har bla. været i Kina til solformørkelse med kikkert

Hilsen Claus

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Jeg glemte lige at sige at jeg brugte det originale “skum” fra både en 6″SE og en 6″Evolution.

Og JA jeg er blevet klar over at der er nogen der bliver skuffet når de klikker på linket

jakob.andersen
              Deltager
                • Super Giant

Prøv også at kigge her:
                http://www.lindeoglarsen.dk/

Peli-case er den dyre mærkevare inden for transportkufferter, men de har også en række andre mærker. De er dog generelt alle dyrere end Bauhaus alu-kufferten. Jeg er ikke helt klar over, om Linde og Larsen sælger til private.

Jeg har på et tidspunkt også set en anden dansk webshop med alu-kufferter med plukskum til rimelige priser. Fordelen i forhold til Bauhaus er, at de fåes i en række forskellige størrelser. Jeg kan dog ikke finde den igen lige nu, men jeg prøver at lede videre.

Edit: Det er den her: http://flightcases.dk/

Jakob Andersen2015-09-24 17:26:23

Harkhoost
                Deltager
                  • Planet

juicy6
                  Deltager
                    • Moon

Eller här så får man den exakt som man vill:

Thomann

Christer

havsgaard
                    Deltager
                      • Moon

.havsgaard2015-09-25 07:28:50

havsgaard
                      Deltager
                        • Moon

Jeg takker for de mange forslag 🙂

/heino

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'kasse til kikkert?' er lukket for nye svar.