Kan nogen anbefale et godt obs. sted på Sydfyn

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Kan nogen anbefale et godt obs. sted på Sydfyn

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 2 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 26 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Er der nogen der kan anbefale et godt mørkt sted med god udsyn på Sydfyn?

/Rudi B. Rasmussen

jacobjjc
        • Giant

Den her samtale vil jeg også gerne høre resultatet. Også for at finde nye stjerne-venner

Med venlig hilsen

Jacob

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Lidt af hvor stor en km diameter i tænker på, jeg har brugt Turø et par gang som er lidt mere vest på, men ikke langt, der er rigtigt godt…

lars_k
            • Planet

Af (sviger)familiære årsager kommer jeg ofte til Svendborg, og er derfor kendt i området.

Jeg ville satste på at snuse mig frem til et område på Tåsinge – f.eks. er der en lille havn nede ved Skovballe. Der må være supermørkt.

Ellers er der jo også Thurø, som Tommy skriver. Man kan vel bare stå på stranden ved Smørmosen, der jo vender ud til et mørkt Langelandsbælt.

Hvis man gider køre efter noget særlig godt, må p-pladsen på sydspidsen af Langeland nok være et af de mørkeste steder i DK.

Mvh

Lars

jacobjjc
              • Giant

Jeg er bosat i Svendborg, så alle de steder I nævner er faktisk inden for kort afstand af hvor jeg bor Jeg har tjekket på Google Maps at jeg kan køre til Sydspidsen af Langeland og tilbage igen for rimelige penge (udlejningsbil).

Så hvis der er nogle der er friske på at tage en tur derned – måske en dag her mellem jul og nytår, så er jeg helt klart frisk

Med venlig hilsen

Jacob

lars_k
                • Planet

Hej Jacob

Generelt har du rigtig gode forhold i Svendborg i forhold til f.eks. udkanten af Århus, hvor jeg bor. Min svigermor bor i den vestlige del af byen, og set fra hendes have er himlen absolut brugbar.

Det er måske nok at tage til Lehnskov for at få optimale forhold. Der har man jo lagt byen bag sig og foran ligger bare et mørkt øhav.

Jeg skal understrege, at jeg aldrig har forsøgt mig med sydspidsen af Langeland, men på papiret ser det ud til at være et særdeles godt sted.

Mvh

Lars

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Tak for svarene. Jeg må prøve Thurø en aften.

/Rudi B. Rasmussen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Kan nogen anbefale et godt obs. sted på Sydfyn' er lukket for nye svar.