Kan jeg tage billeder af galakser med denne?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Kan jeg tage billeder af galakser med denne?

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af jesper. This post has been viewed 188 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

michael1987dk
      • Main Sequence

Hej kan jeg tage biller af fx Andromeda som kan bruges til noget med dette kamera eller er det udelukkende til planeter. Jeg har en 150mm kikkert som er motorstyret med dobbelte enkodere på begge akser som følger emnet.

http://www.kikkertland.dk/kikkerter/94-astrofoto/452-neximage-planetkamera/

Mvh. Michael.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Tjae, du kan godt – men det bliver ikke pænt og kommer virkelig til at tage lang tid – men selv om nogle jo hygger sig med at tage DSO, med noget som måles i FPS. Dog skal man nok hedde Jesper eller lign for at kunne sådan noget !

Få det DSI som er til salg på forum, meget mere velegnet.MStauning2016-10-18 21:19:50

michael1987dk
          • Main Sequence

Super dejligt at høre. Tusind tak for hjælpen.

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Tjah lucky imaging er jo det nye sort, men det er nødvendigt at bruge et af de nye kameraer. Jeg tror ikke sådan et som du linker tilvil give resultater du bliver tilfreds med.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Kan jeg tage billeder af galakser med denne?' er lukket for nye svar.