Kan I gætte hvad det er?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Kan I gætte hvad det er?

• Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 31 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har jo længe ønsket at gå refraktor vejen, så jeg har lige for 10 minutter siden lavet en bestilling på ca 82.000,-…

Og det er ikke med spejl, men udelukkende glas til at se igennem

/Rudi B. Rasmussen

jonas.c
      Deltager
        • Super Giant

Kan det möjligen vara en sådan här:

/Jonas

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Hvis det altså kun er selve refraktoren, så passer prisen bedre med denne her:

http://www.apm-telescopes.de/de/teleskope/linsenteleskope-optik-tubus/apochromaten/apm-lzos-teleskop-apo-refraktor-152-1200-lw-photo.html

Den er en meget alsidig refraktor. Men når man kigger på dine andre astro dele, så er den endog et gevaldigt spring, økonomisk som optisk. Har du vundet i lotto eller er det bare for sjov..

outlook2015-05-19 13:03:43

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

landbo
          Deltager
            • Nova

Ja, det er nok den forventede fortjeneste på agurkerne der skal lynomsættes. Et stort tillykke til din bank.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Udemærkede gæt – og jeg ville ønske at I havde bare en smule ret.

Men det handler desværre bare om at vi skal have nye vinduer i huset

Meeeen – de bliver da også brugt til at observere både stjerner konstallationer og især Månen igennem

/Rudi B. Rasmussen

henrik
              Deltager
                • Nova

Hej Rudi.

Lidt OT, men …

Mvh Henrik

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

Øv, snydt igen..

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

He he – sorry, kunne ikke lade være. Lidt OT kan man jo rolig sige.

Og ja, Jonas’ og Leif’s bud var meeeeget bedre forslag til hvad pengene kunne være blevet brugt til, men desværre kunne jeg ikke overtale konen

/Rudi B. Rasmussen

jonas.c
                    Deltager
                      • Super Giant

Haha! Men med nya fönster i huset, sparar du energi – och pengar. På det sättet kanske du snart beställer en high-end refraktor? Smile

Lycka till med fönsterbytet!Thumbs%20Up

/Jonas

store.bjoern
                      Deltager
                        • Giant

Ha ha dén var go’, Rudi. Jeg burde have gættet det…

klaus
                        Deltager
                          • Moon

rudibr wrote: Jeg har jo længe ønsket at gå refraktor vejen, så jeg har lige for 10 minutter siden lavet en bestilling på ca 82.000,-…

Åh ja, sådan en bestilling lavede jeg også for et par år siden. Det var endda endnu dyrere, selvom der kun var tale om en air-spaced doublet…

Rudi
                          Deltager
                            • Neutron star

Klaus wrote:

Jeg har jo længe ønsket at gå refraktor vejen, så jeg har lige for 10 minutter siden lavet en bestilling på ca 82.000,-…

Åh ja, sådan en bestilling lavede jeg også for et par år siden. Det var endda endnu dyrere, selvom der kun var tale om en air-spaced doublet…

Yep – vi kikkede også kort tid på tripplet, men gik tilbage til doublet

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
                            Deltager
                              • Neutron star

Thomas, Bornholm

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Kan I gætte hvad det er?' er lukket for nye svar.