› Fora › SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB › kan ikke finde filterhjulet
- Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 848 times
-
ForfatterIndlæg
-
27. oktober 2017 kl. 12:28 #311405
munkholmDeltager- Neutron star
Han den seneste tid haft en del problemer med min astro pc og er derfor ved at prøvekøre det på min stationære, og her er jeg løbet ind i det problem at mit SX filterhjul ikke kan ses i Maxim filter setup. På min astro pc vises den på listen over filterhjul, og virker, men som sagt ikke på den anden pc. softwaren er installeret og er testet med den lille program der følger med, så spørgsmålet er, hvorfor kan Maxim ikke finde mit filterhjul
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
27. oktober 2017 kl. 13:10 #311624
nvcDeltager- Super Giant
Har du installeret sx filter wheel Ascom driveren? Bare et skud i tågen😊
http://www.sxccd.com/drivers-downloads
Mvh. Nielsnvc2017-10-27 13:13:2127. oktober 2017 kl. 13:24 #311625
det var en mulighed, havde ikke lige tænke på det. Troede at softwaren der fulgte med var nok. Prøver og vender tilbage.
27. oktober 2017 kl. 14:51 #311626
er ikke den store pc mand, men er det ikke her jeg kan se om sx filter hjulet er aktiv i ascom? kan ikke vise billede, men er inde i profile explorer der viser Starlight Xpress
27. oktober 2017 kl. 16:42 #311627
Kan ikke få det til at virke det forba…..
27. oktober 2017 kl. 17:31 #311630
kubachDeltager- Super Giant
Prøv at installere – SX filterhjul kontrol programmet også.
27. oktober 2017 kl. 21:02 #311635
nvcDeltager- Super Giant
Kan se på internettet at der er nogle brugere der har connect problemer når de kører gennem en usb hub?
Bruger du win10?
I denne tråd er der en sx FW link, prøv den,
http://www.stargazerslounge.com/topic/271034-starlight-express-filter-wheel-not-recognised-in-windows-10/
Mvh. Nielsnvc2017-10-27 21:19:35
28. oktober 2017 kl. 07:48 #311638
wiebenDeltager- Nova
Hej Bent,
Jeg ser ofte præcis samme problem med at Maxim ikke kan se filterhjulet. Programmet giver en fejlmeddelelse at det ikke kan se et filterhjul når jeg beder Maxim connecte til kameraet.
Hvis du trækker USB kablet ud af hub eller filterhjul virker det altid for mig. Det er kun ved første connect forsøg det nogle gange fejler.
Tror det må være noget USB portkonflikt, der løses når hjulet gentilkobles.28. oktober 2017 kl. 09:00 #311641
JohnDeltager- Nova
Der er mange som oplever problemer med at få forbindelse til filterhjulet. Sidste år var det ved at drive mig til vanvid og skrev derfor til firmaet. Her er svaret fra Terry. Jeg sendte boardet til ham og han opdaterede det. Nu forbinder det med det samme
Hello John, How old is your wheel? There is a ‘bootloader’ update that improves connectivity on modern 64 but machines, but we have to program this in at Starlight. If you send us the board out of the wheel we will update it for you. Regards, TerryJohn2017-10-28 09:11:07
29. oktober 2017 kl. 13:41 #311688
Tusind tak for jeres tilbage meldinger, og beklager mit sene svar, men har haft travlt. Min søn skulle flytte til Glumsø, så der hat været meget at se til.
Ang. problemet med filterhjulet skyldes det at jeg til at starte med ikke længere kunne konnecte med Seletek box, og her har Henrik fra AstroQcam været meget hjæpsom ( tak for det Henrik ) For at løse det problem installerede jeg alt på min stationære pc, og det var her jeg løb ind i problemet med filterhjulet og at Maxim ikke kom frem med SX filterhjulet som mulig valg. De nævnte løsninger er alle prøvet – hive usb stikket ud – har strøm på hub, bruger Kendrick astro hub og har prøvet bootloader.
Kan det have noget at gøre med at Maxim på den stationære køre med en ælder udgave version 5.04 og astro maskinen køre 5.24. Den burde vel kunne finde driverne alligevel?
Min Seletek box køre igen efter at jeg havde besluttet mig at formatere maskinen og starte helt forfra, men Lørdag aften da jeg kom hjem forsøgte jeg en sidste gang – og den statede op. Hvad problemet var har jeg ingen ide om, hvilket er meget frustrerendene, men det virker, så nu skal der ikke pilles mere ved denTakahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'kan ikke finde filterhjulet' er lukket for nye svar.