kan ikke finde filterhjulet

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB kan ikke finde filterhjulet

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 848 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

munkholm
    Deltager
      • Neutron star

Han den seneste tid haft en del problemer med min astro pc og er derfor ved at prøvekøre det på min stationære, og her er jeg løbet ind i det problem at mit SX filterhjul ikke kan ses i Maxim filter setup. På min astro pc vises den på listen over filterhjul, og virker, men som sagt ikke på den anden pc. softwaren er installeret og er testet med den lille program der følger med, så spørgsmålet er, hvorfor kan Maxim ikke finde mit filterhjul

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

nvc
      Deltager
        • Super Giant

Har du installeret sx filter wheel Ascom driveren? Bare et skud i tågen😊

http://www.sxccd.com/drivers-downloads

Mvh. Nielsnvc2017-10-27 13:13:21

munkholm
        Deltager
          • Neutron star

det var en mulighed, havde ikke lige tænke på det. Troede at softwaren der fulgte med var nok. Prøver og vender tilbage.

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

er ikke den store pc mand, men er det ikke her jeg kan se om sx filter hjulet er aktiv i ascom? kan ikke vise billede, men er inde i profile explorer der viser Starlight Xpress

munkholm
            Deltager
              • Neutron star

Kan ikke få det til at virke det forba…..

kubach
              Deltager
                • Super Giant

Prøv at installere – SX filterhjul kontrol programmet også.

nvc
                Deltager
                  • Super Giant

Kan se på internettet at der er nogle brugere der har connect problemer når de kører gennem en usb hub?

Bruger du win10?

I denne tråd er der en sx FW link, prøv den,

http://www.stargazerslounge.com/topic/271034-starlight-express-filter-wheel-not-recognised-in-windows-10/

Mvh. Niels

nvc2017-10-27 21:19:35

wieben
                  Deltager
                    • Nova

Hej Bent,

Jeg ser ofte præcis samme problem med at Maxim ikke kan se filterhjulet. Programmet giver en fejlmeddelelse at det ikke kan se et filterhjul når jeg beder Maxim connecte til kameraet.

Hvis du trækker USB kablet ud af hub eller filterhjul virker det altid for mig. Det er kun ved første connect forsøg det nogle gange fejler.

Tror det må være noget USB portkonflikt, der løses når hjulet gentilkobles.

John
                    Deltager
                      • Nova

Der er mange som oplever problemer med at få forbindelse til filterhjulet. Sidste år var det ved at drive mig til vanvid og skrev derfor til firmaet. Her er svaret fra Terry. Jeg sendte boardet til ham og han opdaterede det. Nu forbinder det med det samme

Hello John, How old is your wheel? There is a ‘bootloader’ update that improves connectivity on modern 64 but machines, but we have to program this in at Starlight. If you send us the board out of the wheel we will update it for you. Regards, TerryJohn2017-10-28 09:11:07

munkholm
                      Deltager
                        • Neutron star

Tusind tak for jeres tilbage meldinger, og beklager mit sene svar, men har haft travlt. Min søn skulle flytte til Glumsø, så der hat været meget at se til.

Ang. problemet med filterhjulet skyldes det at jeg til at starte med ikke længere kunne konnecte med Seletek box, og her har Henrik fra AstroQcam været meget hjæpsom ( tak for det Henrik ) For at løse det problem installerede jeg alt på min stationære pc, og det var her jeg løb ind i problemet med filterhjulet og at Maxim ikke kom frem med SX filterhjulet som mulig valg. De nævnte løsninger er alle prøvet – hive usb stikket ud – har strøm på hub, bruger Kendrick astro hub og har prøvet bootloader.

Kan det have noget at gøre med at Maxim på den stationære køre med en ælder udgave version 5.04 og astro maskinen køre 5.24. Den burde vel kunne finde driverne alligevel?

Min Seletek box køre igen efter at jeg havde besluttet mig at formatere maskinen og starte helt forfra, men Lørdag aften da jeg kom hjem forsøgte jeg en sidste gang – og den statede op. Hvad problemet var har jeg ingen ide om, hvilket er meget frustrerendene, men det virker, så nu skal der ikke pilles mere ved den

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'kan ikke finde filterhjulet' er lukket for nye svar.