Kampen for et billed.

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Kampen for et billed.

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

tommy.frank
      • Super Giant

Jeg bliver mere og mere glad for mit Qcam, men kors hvor er det besvĂŠrligt at bruge.
      Man skal slĂŠbe sine halvfjerds kilo gear, fire etager ned af en smal kĂžkkentrappe. Stille op, skruge sammen, aligne, kalibrere,kolimere ( hvis man husker det i kampens hede), fokusere og centrere osv.
      Og efter ca. en time kan man begynde pÄ det som det hele drejer sig om. Og hvis det ikke lige driller den dag, sÄ kan man bare sidde og hakke tÊnder, og stampe med fÞdderne. Og nÄr det er slut,sÄ skal der pakkes sammen med valne fingre, og snottet tud. Halvfjerds kilo op pÄ fjerde, klokken fire om morgenen.
      Hvad faŽen mon det er der fÄr os til det?
      Mvh. Tommy

bjoern.andersen
        • Main Sequence

Hej Tommy,

Selv om jeg ikke behĂžver at slĂŠbe de mange kilo sĂ„ langt, heller ikke hĂžjt har du helt ret i at det ville vĂŠre sjovere at bruge tiden pĂ„ obs/foto. Det er ogsĂ„ derfor jeg har bedt om hjĂŠlp fra andre her pĂ„ forum til hvordan man kan bruge div. fikse ting og ideer – koblinger og gadgets til at lave de nĂždvendige routiner sĂ„ enkle som muligt.

Et positivt trĂŠk for dig er dog at du efterhĂ„nden fĂ„r nogle gevaldige overarmsmuskler og benmuskler at alt det slĂŠberi op og ned fra 4’salWinkWink

rigo
        Deltager
          • Super Nova

hehe Tommy, fed beskrivelse

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Flot billede og jeg kan sÊtte mig ind i det med at slÊbe, ogsÄ selv om det kun er 1 etage jeg skal slÊde det op/ned. Men jeg har sÄ ogsÄ 145kg..

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Velkommen til den mobile astro verden :-))))

Jeg har dog kun ca 70 kg tro jeg fra 1 sal, jeg er dog nĂždt til at kĂžre vĂŠk herfra i bilen da naboerne ikke tĂ„ler en med en kikkert, sĂ„ jeg tager til Kroppedal eller MaglesĂž……

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Hvorfor er der ingen der bygger et mobil obs. En ombygget trailer. Det har jeg faktisk tÊnkte pÄ efter mit obs. byggeri Confused En egent trailer vil koster ca 15kilo, kunne sku da vÊre meget sjovt at have bixet sÄdan en sammen

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

bobo
                        • Giant

Hej Rigo. Hvis du nu springer din nÊste bil over, sÄ ku du fÄ rÄd til denne her. Thumbs%20Up

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

Denne her er ikke sÄ dyr en lÞsning og slet ikke med en mono i stedet for en bino, men mere komfortabel vil jeg sige: I Þvrigt osse alle tiders for fuglenÞrder.Big%20smile

Og sĂ„ kan man tage sig en lur ind i mellem…Men i stedet for briks og bino kan man vel montere en kikkert for astrofoto og oven i hatten en lĂžsning a la combicamp, hvor det hele klapper op ved tryk pĂ„ en knap.Smile

outlook2008-11-17 21:11:57

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

tommy.frank
                            • Super Giant

Hey BjĂžrn…. Jeg fĂ„r ikke store arme. Jeg bliver bare trĂŠt.LOL
                            Og jeg spĂžrger lige igen….. Hvad faÂŽen er det mon det er, der fĂ„r os til det?Ermm

Anonym
                              • Nova

Tommy Frank wrote:
                              Hvad faŽen mon det er der fÄr os til det?

The chicks dig it!

SĂžren

PS Fint billede!

nive
                              Deltager
                                • Super Nova

Hej Tommy Frank

For mig er det det lige nu at lĂŠre de mange ting ved astrofoto (hvis jeg nogensinde lĂŠrer det Confused).

Jagten pÄ en tÄge , nÄr det lykkedes er det Thumbs%20UpThumbs%20Up

/Nils Vest

petrus
                                  • Main Sequence

Hej Tommy Frank

Drenge med deres legetĂžj,drenge kan lide at lege,

har du nogle data pÄ pÄ dit fine foto.
                                Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 21 i alt)
                                • Emnet 'Kampen for et billed.' er lukket for nye svar.