Kamera til Guiding (m.m.) version 2

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Kamera til Guiding (m.m.) version 2

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Mogens. This post has been viewed 288 timesBildsøe. This post has been viewed 288 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Hejsa,

har nu muntret
      mig med ALPY spektroskopet i et par eller tre uger, og selvom der stadig er
      problemer der skal arbejdes videre med (manglende rutine, et dårligt guide
      kamera, problemer med at nå fokus, et sært spejlbillede af teleskopets åbning
      og sekundær på guide-frames o.s.v.), har det været en betagende fornøjelse. At
      inddrage denne vinkel på amatørastronomien kan kun anbefales.

Mit p.t. væsentligste
      problem skyldes guide kameraet (qcam fra ca. 2008), hvis ringe følsomhed
      medfører at jeg stort set arbejder i blinde på objekter under ca. mag 7-8, for
      slet ikke at tale problemer med at se og at placere udstrakte objekter på
      spalten. Jeg har forsøgt at bruge mit SBIG kamera som guide kamera, og det
      fungerer overbevisende- men så mangler jeg jo science kameraet. Så mit gamle Qcam
      skal udskiftes. Jeg har især kig på Atik Titan (anbefalet af Shelyak til netop
      ALPY) og Lodestar. Begge kameraer har pæne QE, store pixels og mulighed for
      binning- og det tiltaler mig. Er der her
      på forum erfaringer med disse kameraer? Hvilket kan anbefales? Andre forslag i
      samme prisklasse og med tilsvarende pixel størrelser?? Måske et Moravian kamera
      fra G1 serien? Vil jo helst ha’ et NABG kamera, men det findes vist ikke i
      denne prisklasse?

Mogens B2016-09-13 10:51:01

Hilsen Mogens B.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'Kamera til Guiding (m.m.) version 2' er lukket for nye svar.