Kamera

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Kamera

• Dette emne har 19 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 1 måned siden af kingnothing76. This post has been viewed 415 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

Henrik Persson
    Deltager
      • Planet

sidewind wrote: Den motor du linker til er super nem at montere, MEN den er ikke særligt præcis, ved det har en selv.

I løbet af ½ time har månen bevæget sig hele vejen fra den ene side af okular til den anden.

Selvfølgelig kan den sagtens bruges, men alt over 15 – 20 sekunders eksponering skal du ikke regne med.

Har du taget højde for, at du ikke kan tracke på Månen, medmindre du kan ændre motorens hastighed pga. Månens egenbevægelse??

Søren Hansen
      Deltager
        • Giant

Henrik Persson wrote: Har du taget højde for, at du ikke kan tracke på Månen, medmindre du kan ændre motorens hastighed pga. Månens egenbevægelse??

Det har jeg ikke, men det gælder det samme for måne, sol, jupiter og Sirius jeg har prøvet på, de drifter med mindre man justerer med håndkontrol.

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

kingnothing76 wrote:
          wow. Det lyder fedt mand! Jeg vender lige tilbage hvis det bliver aktuelt. Hvad er det for et objektiv ?

Hej King,

(hvad hedder du egentligt rigtigt?)

Det er det objektiv, der typisk følger med Canon kameraerne, som 600D osv.
          Mener det er et 17-55mm zoom med autofokus.

Ikke noget særligt, men hæderligt til feriefotos osv.
          Jeg har et ekstra fordi jeg på et tidspunkt købte et gammelt 300D til ombygning (fjerne det indbyggede filter for bedre følsomhed).

Men hvis du skulle købe et nyt 1100D uden optik, så kan du jo bruge det, og det ligger bare et eller andet sted og fylder.
          Jeg håber jeg kan finde det Embarrassed

kingnothing76
            • Moon

Hej igen

Jeg hedder Kristian, kommer fra Hjørring.

Jeg er ved at blive skør over hvad jeg skal købe af kamera. 1100d er sgu billigt, men også af lidt ældre dato.

Kunne nogen evt poste nogle billeder taget med et 1100d så jeg kunne se hvad det dur til ?

kingnothing76
              • Moon

Har sendt dig en PB Lars

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'Kamera' er lukket for nye svar.