K: Okularudtræk med 1:10 til Newton

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT K: Okularudtræk med 1:10 til Newton

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 6 måneder siden af palle. This post has been viewed 540 timesb. This post has been viewed 540 times. This post has been viewed 540 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

jacobnielsen
    Deltager
      • Asteroid
      Hej

Til opgradering af min 8″ newton kunne jeg godt bruge et nyt okularudtræk med 1:10 mekanisme, skal være til 2″ okulare og i god stand.

Lad mig høre hvis der er nogen der har noget liggende i overskud.

Mvh

Jacob

palle.b.
      Deltager
        • Nova

Hej

uden at jeg ved hvad du skal bruge det nye udtræk til vil jeg lige spørge om du har overvejet en motorfokuser ?

Det har jeg brugt til opgradere mine udtræk, det er en KRAFTIG forbedring ved visuelt brug…

og en del billiger end et godt 1:10 udtræg

se:

http://www.lyra.dk/details.asp?prodid=SW929&cat=806

jacobnielsen
        Deltager
          • Asteroid

Hej Palle

Tak for input, en motor fokus er bestemt også noget der er på to-do listen, men inden vil jeg gerne have et okularudtræk der er bedre end det standard der sidder på min Skywatcher, så der er noget stabilt at arbejde udfra.

Mvh

Jacob

palle.b.
          Deltager
            • Nova

Ja det er jeg med på. men hvis det er visuelt du bruger din kikkert så er det altså rigtigt læggert at kunne fokusere vibrasions frit.

skal du bruge det til foto, ja så er der nok ingen vej uden om en ny mekanik, og en fokusmotor der er en del dyre end den jeg foreslår….

i øvrigt velkommen til forum’et..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'K: Okularudtræk med 1:10 til Newton' er lukket for nye svar.