Køling af Canon 1100d

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Køling af Canon 1100d

• Dette emne har 83 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af henrik. This post has been viewed 5435 timesschneider. This post has been viewed 5435 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 84 i alt)
  • Forfatter

bab160
    Deltager
      • Planet

nej prisen er der stor forskel på den mørke røde felt er composit altså blanding af f eks sølv og kobber den lyserøde er metaler

🙂 umiddelbart vil jeg ikke tro der er mærkbart forkskel andet end prisen 🙂

bab1602014-11-12 14:16:50

swr
        • Giant

Har du ikke glemt diamanter med ca. 1000 W/mK?

I astrofoto må man jo ofre lidt for at få den bedste performance.

Mvh Søren

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

SWR wrote: Har du ikke glemt diamanter med ca. 1000 W/mK?

I astrofoto må man jo ofre lidt for at få den bedste performance.

Mvh Søren

Selvfølgelig har jeg ikke det Søren, men de er meget vanskelige at bukke, og jeg er ikke sikker på man kan få en 3D printer til at klare opgaven heller

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

Torben, her er lidt foto af en ekstra chip jeg har, samt 2 billeder af hvor TCF er monteret på det funktionelle kamera.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej Henrik

Tak for billeder. Det er dog lidt svært at se helt nøjagtigt, hvad der er sensor, men det er
              nok heller ikke nemt at fotografere det, når pladsen er så trang.

Mon du kan komme lidt tættere på – eller beskære billederne, for der er jo en maksimum-
              størrelse på billeder man uploader til A-F?

mvh
              Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

Det største problem er nok at jeg kun har en telefon at tage billeder med.

Så bedre detaljer må vente til weekenden, hvor jeg er retur i DK.

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Henrik,

MEGET spændende projekt !!
                  Hvorfor ser kølepladen rusten ud ??
                  Det er da ikke typisk at aluminium får en rust-rød overflade… ??

Har Canon 1100d sådan et drej-bar display som Canon 60d ??

henrik.schneider
                  Deltager
                    • Nova

Lars Malmgren wrote: Hej Henrik,MEGET spændende projekt !!Hvorfor ser kølepladen rusten ud ??Det er da ikke typisk at aluminium får en rust-rød overflade… ??Har Canon 1100d sådan et drej-bar display som Canon 60d ??

Kølepladen eller “The Cold Finger” er en 1mm kobberplade, derfor denne farve

1100D har ikke et dreje display, og displayet samt alle knapper er fjernet fra mit kamera, alt styring og kontrol foregår via USB.

Lars Malmgren
                    Deltager
                      • Super Nova

henrik.schneider wrote:
                      Kølepladen eller “The Cold Finger” er en 1mm kobberplade, derfor denne farve

Uargh, det har du jo også skrevet hele tiden….
                      Øjnene er vist det første man bliver blind på Embarrassed

Når du har fjernet display og knapper, brokker kameraets firmware sig ikke gevaldigt over det ??

henrik.schneider
                      Deltager
                        • Nova

Lars Malmgren wrote:

Når du har fjernet display og knapper, brokker kameraets firmware sig ikke gevaldigt over det ??

Nej det gør det ikke, faktisk er denne firmware utrolig robust og ligeglad med næsten alt, og det er jo fedt til mit projekt

Alt unødvendigt kan faktisk fjernes uden FW giver lyd. (næsten)

– Fjerner man højtspændings anordningen til blitzen, giver FW alarm, men ikke hvis man fjernes selve blitzen.

– Fjerner man “shutter” giver FW alarm, der er en feedback anordning på, og det giver jo god mening til normalt brug.

henrik.schneider
                        Deltager
                          • Nova

@Torben, jeg prøver lige med lidt forstørret foto.

Sensor elementet er den sorte klods med de 2 jern plader på.

jeg tror det er lidt nemmer at se nu.

henrik.schneider
                          Deltager
                            • Nova

Data over køleelementet.

Lars Malmgren
                            Deltager
                              • Super Nova

Hej Henrik,

Det gør kun projektet endnu mere interessant !!

Hvad bruger du som isolering mellem kølepladen og den øvrige elektronik ?

Torben Taustrup
                              Admin
                                • Neutron star

Hej Henrik

Det var bedre. Nu kan jeg godt se, at der ikke er meget plads til den kolde finger.

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

henrik.schneider
                                Deltager
                                  • Nova

Lars Malmgren wrote: Hej Henrik,Det gør kun projektet endnu mere interessant !!Hvad bruger du som isolering mellem kølepladen og den øvrige elektronik ?

Det er faktisk ganske low-tech. et stykke 0.2mm relativt stivt plastik som ellers blev brugt som forside på en tilbudsmappe

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 84 i alt)
                                • Emnet 'Køling af Canon 1100d' er lukket for nye svar.