KØBT SOLGT

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG KØBT SOLGT

• Dette emne har 13 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 1 måned siden af holm. This post has been viewed 730 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Jeg foreslår at det oprættes en ny kategori/tråd på slutten af forumlisten, under KØB & SALG, der hedder “KØBT & SOLGT” og at moderatorerne flytter utgåete annoncer dit en gang i blant.

Stem i polden over forslaget. Som forslagsstiller er mit svar selvsagt “Ja”. Smile

Bjørn T. Jønsson2011-01-08 17:42:36

Mvh,
      Bjørn

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Dette forslag betyder, at vi moderatorer skal gå gennem indlæggene og vurdere, hvorvidt salget stadig er aktivt eller ej. I tvivlsspørgsmål og dem vil der være mange af – vil det være nødvendigt for os at skrive til sælgeren/køberen og spørge. Så får vi ikek noget svar, og skal følge op. Det betyder altså en hel del arbejde.

Jeg er mest stemt for at lade det være, som det er nu, og hvis folk så gerne vil rykke deres indlæg op på listen, må de lave et “bump”.

Ellers skal det i hvert fald være nogen andre end mig, der skal stå for oprydningen Wink

2mas
        Deltager
          • Nova

Det vil være alt for omstændigt, hvis moderatorerne skulle ligge og flytte indlæg rundt, når annoncen ikke er aktuel mere.

Selvom jeg synes at moderatorene er blevet MEGET mere synlige ( ), så synes jeg at det er en for stor “byrde” at lægge på dem.

Jeg har stemt Nej

michael
          Deltager
            • Giant

Hvis seneste indlæg inaktivt i +30dg, så kan det flyttes.

Jeg vil tro de fleste forum systemer, har en metode til at prune/arkivere alle indlæg i en kategori der er mere end +dage gamle eller lignende funktioner.

AF er ikke det første forum i verdenen med denne problemstilling, det kan selvf så godt være dette system ikke kan dette, det er så en anden sag 🙂

holm
            Deltager
              • Super Giant

Jeg synes da ikke at det skal være moderatorene som skal bebyrdes med denne udfordring – det må da kunne laves et “DBA”-lignende system sådan, at alle indlæg over 30 dage flyttes/slettes…

Bjørn’s forslag er jo kommet fordi jeg startede en tråd som gik på, at jeg synes at “forhandlernyt, køb&salg” er en gang rod med mange “døde” tråde fordi varene er solgt.

Ønsker man ikke at lave om på det så må det jo stå til og fortsætte med at rode…

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

Slik er livet, Holm. Man foreslår 10 ting og 9 af dem bliver aldrig noget af. Det er den ene ting man somme tider får godkendt der er 1 ting mere end hvis man ikke havde foreslået noget i det hele taget.

I den her sagen får vi bare akseptere nederlaget. Smile

Bjørn T. Jønsson2011-01-12 19:13:43

Mvh,
                Bjørn

michael
                Deltager
                  • Giant

Omvendt er en moderator titlen jo ikke en ære, men et udtryk for at man har retten/viljen/pligten til at hjælpe til på forum???

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

Jeg ser der er en to personer der har stemt Nej efter at jeg skrev min sidste besked. Man må altså gerne stemme hvis man absolut ønsker det, for al del, men det er måske på sin plads at sige at afstemningen/polden er nu afsluttet, siden dette forslaget ikke bliver noget af.

EDIT: opdateret antal.

Bjørn T. Jønsson2011-01-12 19:53:57

Mvh,
                    Bjørn

michael
                    Deltager
                      • Giant

beklager hvis jeg er lidt langsomt opfattende.

Så forslaget blev ikke til noget, altså der vil ikke blive oprettet på trods af tydeligt flertal?

holm
                      Deltager
                        • Super Giant

Det ser ikke sådan ud..

Hvorfor det så ikke bliver til noget er da, ved nærmere eftertanke set i lyset af undersøgelsen, lidt underligt…hmmm

ved ikke om der skal være et vist antal vælgere før ting bliver til noget…

michael
                        Deltager
                          • Giant

ok, det var selvf heller ikke Jeppe som oprettede pollen, så som sådan var det nok bare et “privat” forslag 🙂

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Selv om der er flertal for forslaget, må vi ha moderatorerne med os fordi vi vanlige dødlige ikke kan flytte beskeder selv. Smile

Mvh,
                            Bjørn

jeppe
                            Deltager
                              • Super Giant

Der er ikke en funktion i forum, der automatisk kan flytte beskeder efter en periode. Det skal gøres manuelt, tråd for tråd. Og selv hvis vi så gjorde det alligevel, vil der helt sikkert være maneg, der bad om at få deres indlæg rykket tilbage til “aktiv”, fordi de endnu ikek havde fået købt eller solgt det, de gerne ville. Så skal der igen bruges tid på at flytte tråden tilbage.

Det bliver altså ikke mig, der kommer til at bruge tid på den opgave.

holm
                              Deltager
                                • Super Giant

De kunne jo oprette “annoncen” igen hvis det ikke er solgt….

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'KØBT SOLGT' er lukket for nye svar.