Købt: Astrophysics Starfire 130mm f/7 APO

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Købt: Astrophysics Starfire 130mm f/7 APO

• Dette emne har 213 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af outlook. This post has been viewed 14563 times
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 214 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Istedet for mundhuggeri pga for få klare nætter kunne i måske hjælpe mig med det her?

Jeg kan ikke finde ud af det, hjælp

Anden post se lidt nede i tråden

henrik
      Deltager
        • Nova

Så for at opsummerediskussionen, så er det Leif der er villig til at gå højest?

Jeg sender dig lige den efterladtes telefonnummer, så kan du kontakte hende mhp. at bese / hente den i Helsingør.

Er det korrekt og ok?

Mvh

HenrikHenrik2013-09-15 23:45:06

outlook
        Deltager
          • Super Nova

PM er sendt

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Anonym
            • Super Nova

Husk nu på, at ovenpå den store skribentinteresse for emnet, er nysgerrigheden stor for at høre om køberens indtryk af den flotte kikkert.

Mvh.

jacobb
              • Nova

+1 for den Johannes

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

Enig, lad os endelig høre lidt til hvordan den faktisk opfører sig ude under himmelen.

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

Jo da, på et eller andet tidspunkt.

outlook2013-12-09 21:40:02

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

morten
                  Deltager
                    • Super Nova

hvem købte den?

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Det gjorde Leif – “Den lykkelige” kan man måske tilføje Smile

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

outlook
                      Deltager
                        • Super Nova

Torben Taustrup wrote: Det gjorde Leif – “Den lykkelige” kan man måske tilføje Smile

Det må den nærmeste tid jo vise, men jeg snublede over et prospekt som må være fra omkring 1992 med de opgivne priser. Det viser bl.a. en anmeldelse af EDT’en af en amatør fra Danmark. Så er det jeg spørger, om ikke det er fra samme nu afdøde amatør, jeg har

fået teleskopet af?Shocked

Det fører jo så til næste spørgsmål, hvor mange der så i øvrigt har en AP i Danmark eller Skandinavien for den sags skyld?

Hilsen Leif,

Anonym
                          • Super Nova

Tror ikke der er mange i DK når man tænker på den ventetid der er på en AP’er.

Noget som også distancerer din nyerhvervet AP’er fra eks. en brugt Tak ell andet, er at skulle du en dag gå hen og vil sælge den, får du garanteret det samme som du har givet for den, sandsynligvis mere

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Tillykke med refraktoren Leif – jeg overvejede også, om jeg skulle byde på den, den må være fin som guidekikkert Wink

Jeg husker godt annoncerne fra S&T i halvfemserne – prismæssigt var det jo helt uden for rækkevidde.

Jeg er spændt på at høre om dine erfaringer med den.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

outlook
                            Deltager
                              • Super Nova

morten wrote:
                              Uden at gøre mig klog på refraktorer, så tror jeg at denne Ap primært skal købes som et (ultimativt) visuelt instrument. Jeg kan ikke finde en dedikeret field flattener/reducer, og den er f/8 – den passer ikke rigtigt til din pixelstørrelse, og jeg ved ikke hvor flat feltet er. Du har allerede det ultimative astrofotografiske instrument, hvis altså man elsker, at lyset går igennem så meget glas som muligt, og at man sætter pris på den forudsigelighed der ligger i, at dette glas ikke bevæger sig efter sit eget indre liv. Jeg vil tro, at du med denne AP refraktor får et dårligere fotografisk instrument end det du har, men jeg er jo uvidende på refraktorer.

Hmm, kære astrofotografer, det var måske en god ide, at i havde budt med på auktionen. For med “pakken” var der en bonuspræmie:

Og her:

Når man køber en pakke ubeset, følger der af og til nogle positive overraskelser med…Wink

Hilsen Leif,

edbbob
                              Deltager
                                • Super Nova

Leif din heldige kartoffel!

Tillykke med den. Sådan en gad jeg godt at have.

Vh

Morten

morten
                                Deltager
                                  • Super Nova

Fantastisk Leif

Er det en original AP? i givet fald er det et endnu bedre køb du har gjort

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 214 i alt)
                                • Emnet 'Købt: Astrophysics Starfire 130mm f/7 APO' er lukket for nye svar.