Købes Canon EOS

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Købes Canon EOS

• Dette emne har 9 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 695 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

hangaard
      • Giant

jeg søger et Canon EOS 300 eller 350 til astro foto

MAX 2000

morten.brix
      Deltager
        • Super Giant

Hej Allan.

Hvordan kan det være at du ikke vil have et rigtigt CCD kamera?

hangaard
          • Giant

enlig et godt spørgsmål.. jeg har fået afvide at når man skal bruge et CCD skal man tage sindsygt mange billeder´og med et EOS skal man ikke tage så mange billeder.. men om det sammer ved jeg ik..???

holm
          Deltager
            • Super Giant

Interessant udlægning, men den har jeg nu aldrig hørt før…

hangaard
              • Giant

okay men nu sælger jeg også min etx125 så kan jeg købe et godt kamera

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hangaard wrote: jeg søger et Canon EOS 300 eller 350 til astro foto

MAX 2000

Prøv at se denne tråd http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=3905&KW=&PID=43653#43653

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Enig, det er nok nærmere omvendt, groft sagt….

chrjensen
                    • Super Giant

Støjen og følsomheden for et dedikeret astro CCD kamera er alt andet lige bedre (hhv mindre og større) end et DSLR, så derfor skal man tage færre billeder med et astro CCD kamera for at få samme kvalitet.

MEN astro CCD kamera er typisk monokrome og har en meget mindre chip (til samme pris). Derfor skal man optage mange billeder for at få samme billedfelt og farver som med et DSLR.

Så i praksis har Hangaard en pointe.

jean
                      • Asteroid

Jeg har et Eos300 til salg, men om det er til astrofotos aner jeg ikke Smile

Jeg har også et Sony DSC-R1 til salg, det skulle efter sigende tage har en fantastisk linse til mørke.

Smile

Anonym
                        • Nova

Hangaard wrote: enlig et godt spørgsmål.. jeg har fået afvide at når man skal bruge et CCD skal man tage sindsygt mange billeder´og med et EOS skal man ikke tage så mange billeder.. men om det sammer ved jeg ik..???

Med et DSLR får du et billigt kamera med en stor chip som sagtens kan bruges til astro-foto OG almindelig foto. Med et mono CCD får du et (meget) mere følsomt kamera, en LILLE chip (til samme pris) og der kræves filtre for at få farver på (ret stor mer-udgift). Live-view er også et stort plus til DSLR, hvis du meget gerne vil være computer-fri.

DSLR er derfor RIGTIG godt hvis du vil have at almindeligt kamera og/eller en billig start på astro-foto.

Farve CCD kan jeg personligt ikke rigtig se meningen med når man kan få et DSLR…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Købes Canon EOS' er lukket for nye svar.