Køb af stjerne kikkert

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Køb af stjerne kikkert

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 711 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

kga
      • Asteroid

Hej jeg har haft 2 stjerne kikkerter men ikk ligefrem det bedste (fra netto)Cry men nu vil jeg meget gene regtigt igang og har kikket på nogle forskellige kikkerter men er falldet over 2 men hved ikke rigtigt om det er det jeg skal ha

eller??? den ene er en Sky-Watcher Skymax-150 Pro og den anden er en Sky-Watcher Skymax-180 Pro hvad får jeg mest ud af i forhold til prisen?

Mvh.

Karsten.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Det kommer helt an på hvad du håber på at se med den? Dem du har kik på der, er jo helt klart bedst til planeter, men kan dog også vise deepsky objekter. Dog slet ikke lige så klart og fint, som en newton eller andet til samme penge 🙂

kga
          • Asteroid

Hej Micheal jeg har lige været inde og kikke på dem igen og opdaget at det kun var prisen på selve kikkerten. Det kan min pengepung ikke klare heheLOL. Men jeg har været inde på planetariumet og set hvad de har. Hvad med en skymax-127. har du noget godt at sige om den?…

Mvh.

Karsten

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Hvad er dit budget, og hvad der din erfaring mere specifikt?

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Og planetariumet er nok nogle af de dyreste at købe hos.

Men fortæl lidt mere om hvad du gerne vil se, hvor meget du vil ofre.. Meget nemmere at hjælpe ud fra det.
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Køb af stjerne kikkert' er lukket for nye svar.