Jupiter-Venus konjunktionen

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Jupiter-Venus konjunktionen

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Tommy Linnerud. This post has been viewed 919 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

Var der nogen, der så Venus-Jupiter konjunktionen mandag morgen? Her var det desværre overskyet om morgenen, men jeg fandt dem på middagshimlen omkring kl 11 med kredsene på min Zeiss Telemator. Venus var let synlig allerede i 7.5×42 søgeren, men Jupiter var kun en spøgelsesagtig skive ved 35x (24mm ES68) i 63mm’eren. 60x (14mm ES82) ændrede ikke meget på det. Det var dog meget sjovt at se Jupiter på daghimlen. Seeingen var desværre ret dårlig og der var mange drivende skyer. Af månerne var der ikke noget at se og bælterne kunne jeg heller ikke se.

Thomas, Bornholm

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Ja, jeg så det sammen med familien mandag morgen – et utroligt smukt syn.

Her et snapshot taget med telefonen ud af køkkenvinduet, man kan lige ane Jupiter på billedet.

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Meget smukt stemningsbillede!

Thomas, Bornholm

tom.a
          Deltager
            • Super Giant

Ja på vej ud til bilen 6:50, så jeg de to planeter lavet i sydøst. Meget klart luft mellem skyerne, så begge planeter lyste klart og Venus tindrede i lufturoen. Meget smukt syn!

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
            Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Tommy Linnerud
            Deltager
              • Giant

Venus og Jupiter 13.11.2017

Venus og Jupiter fotografert 13.11.2017 kl 07:20 med Canon 6D, EF70-200 (200) mm og EF 1,4x telekonverter. ISO 800

Kamera støttet opp på en gjærdestolpe, minus 2 grader og meget vakker himmel her på Toten.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Jupiter-Venus konjunktionen' er lukket for nye svar.