Jupiter med GRS og Weasley

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter med GRS og Weasley

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af webweichel. This post has been viewed 104 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Her er et par jupiterbilleder fra i nat. Seeingen var under middel i Jupiters lave højde, men GRS og Weasley pletten kan da ses. C8, 4x Powermate, Astronomik RGB og Lumenera. Billedene er taget kl. 01:15 og 02:20.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Nydeligt Jesper, tro ski også jeg snart vil prøve med mine rgb filter….

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Takker Tommy. Jeg glæder mig til at se nogle RGB planeter fra din side.

morten
          Deltager
            • Super Nova

Helt vildt. Det er jo næsten Damian Peach kvalitet, og så med en c8. Hvad er det for en c8 i øvrigt, sct?

Respekt.

M

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Hej Morten,

Tak skal du have. Det er en 15+ år gammel Celestron 8″ SCT. Dens optik er af høj kvalitet, og stammer fra dengang Steve Kennedy http://www.kennedy-optics.com/ lavede korrektorplader for Celestron.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Der kan man bare se, den gang troede jeg en kikkert var et rør med en linse som sad bare nogenlunde placerede i røret….
                Troede at man i dag lavede bedre optik med den generelle udvikling Embarrassed

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

Yep, kvalitet betaler sig. Med en SCT er det nemlig også meget vigtigt (ud over kvaliteten) at den er godt kollimeret.outlook2009-08-07 07:57:22

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

johnni.gade
                    • Giant

Wow! Man kan se det røde øje eller hvad nu den evigt rasende storm kaldes. Godt billede!

webweichel
                    Deltager
                      • Nova

Det er rigtigt gode billeder, jeg har selv en c8 fra 1986 som er rigtigt god men jeg har ikke kunne få helt det samme frem, måske er det seeing, webcam eller kollimering.

Jeg fik brugt RGB align featuren i Registax det var meget nødvendigt med den lave højde over horisonten.

Resultatet er vedhæftet.

/Steen
                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Jupiter med GRS og Weasley' er lukket for nye svar.