Jupiter med alle måner

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter med alle måner

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af johnni. This post has been viewed 104 timesgade. This post has been viewed 104 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Midt i alle disse herlige MAF Starparty fotos, der vælter ind er det sikkert i orden lige at bringe et enkelt planetfoto af Jupiter.

Det er sådan set mit første med en måne inde på skiven af gasgiganten. Desuden er de andre 3 at finde på denne stribe af Jupiter:

Lad os sige vi tager tid på månens færd over skiven fra start til slut, hvad kan vi i grunden så regne os frem til?

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

rune.cb.
      Deltager
        • Super Nova

Jupiter er en flott planet å observere på den visuelle måten også. Jeg kikket endel på denne planeten i forrige uke med min S.W. Mercury 705, da himmelen var mørk og stjerneklar. Det var en interessant observasjon, da jeg tydelig kunne se flere av Jupiters måner (1 stor og flere små) som går i bane rundt planeten. I tillegg kunne jeg også observere en noe “flekkete” overflate på vår nærmeste gasskjempe. Ulempen var imidl. at asteroidebelte mellom Mars og Jupiter forstyrret og hindret noe av utsikten og fokuseringen.

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

johnni.gade
          • Giant

Godt billede!Thumbs%20Up

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Jupiter med alle måner' er lukket for nye svar.