Jupiter måneskygge animation

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter måneskygge animation

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af webweichel. This post has been viewed 152 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

nhaagh
    Deltager
      • Super Giant

Jeg har nu fået bearbejdet alle de mange GB jeg optog mandag aften hvor der var en dobbelt måneskygge passage på Jupiter.

Animationen består af 27 frames taget med ca 90 sekunders interval. Ialt dækker den således 40 minutter (20.40-21.20 UT).

Er der nogen der kan spotte Io foran planetskiven?

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Fantastisk flot animation Niels

Mogens Zachariasen
        Deltager
          • Super Giant

Enig

Mvh
          Mogens

nhaagh
          Deltager
            • Super Giant

Tak😄

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Yep, fin animation. Når man først een gang selv har lavet en Jupiter animation ved man hvor meget arbejde der ligger bag

Det kunne være fedt hvis man kunne scripte sig til det i RegiStax eller et af de andre programmer.

Og hvor Io er. Jeg kunne først se Io da jeg havde checket i et planetarie program; en svag lys plet for oven i det mørke skybånd hvor Io’s skygge også falder, kl 8 ifht Europa.rudibr2017-06-11 16:14:44

/Rudi B. Rasmussen

nhaagh
              Deltager
                • Super Giant

Godt set Rudi

Jeg fandt den selv på samme måde men den falder godt i med planetskiven.

Autostakkert kan lave en batchkørsel af alle videoklippene men i Registax måtte jeg åbne hver fil enkeltvis. Den endelige samling i Photoshop var også nem og farvekorrektion kunne foretages som batch. Så det er primært Registax der tager tid. Og alt dette forudsætter så at men har brugt en del tid i at lære det hele at kende

webweichel
                Deltager
                  • Nova

Flot animation Thumbs%20Up

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Jupiter måneskygge animation' er lukket for nye svar.