Jupiter Jupiter Jupiter

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter Jupiter Jupiter

• Dette emne har 79 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 2 måneder siden af chris_h. This post has been viewed 1921 times
Viser 5 indlæg - 76 til 80 (af 80 i alt)
  • Forfatter

steinar74
      • Giant

Takk for svar begge to:)

Jeg tenker først å fremst på det å kunne ha teleskopet stående ute for å slippe inn og ut styret, samt det å korte nedkjølings tida. Da vil det være mye enklere å hive seg rundt om forholdene skulle endre seg i løpet av kvelden.

teejay
      Deltager
        • Super Nova

Chris_H wrote: Jeg kjøpte til en 10″.

Holder det ikke med et mopedtrekket ?

Chris_H wrote: Varmebånd har ingen innvirkning på bildet – så lenge de er stilt inn korrekt! Er det for varmt så er det klart det ødelegger bildet 😉

Har du noen ‘regel’ for innstilling ift utetemp osv ?

TeeJay

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Forsøker å holde meg rundt 1-2 grader fra ute temp. Med dette har jeg ikke sett noen negative innvirkninger på bildet.

Vil da tro moped trekket skulle holde om vinteren, men det blokkerer vel ikke varmen om sommeren. Det gjør Telegizmos trekket

erikgu
          Deltager
            • Nova

Hei Christian!

Hvor setter du temperatur følerne ?

Erik G

erikgu2012-12-18 08:26:46

Erik G

chris_h
            Deltager
              • Super Nova

På min gamle C9 hadde jeg en sensor på speilet og en nære linsen. Etter at jeg hadde flyttet alt ut, lekte jeg en dag rundt med en av disse inne/ute termometrene. Dyttet sensoren inn i røret så den hang fritt inne i tuben og overraskende nok viste den samme temp som de andre sensorene. Så på C8’en bruker jeg nå bare dette. Er ikke like nøyaktig (+/-2C) men jeg slipper å demontere teleskopet!

Viser 5 indlæg - 76 til 80 (af 80 i alt)
            • Emnet 'Jupiter Jupiter Jupiter' er lukket for nye svar.