Jupiter igen igen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter igen igen

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af jesper. This post has been viewed 94 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Ja, jeg ved ikke hvordan han gør det, men åbenbart i LRGB og så kun med en 8″ Newton. Jeg har nævnt ham før, tyskeren Torsten Hansen med en “top notch” optagelse simpelthen:

Billedet er fra den 09.09, altså onsdag. Dog skriver han ikke om det er fra Barbados eller fra sin hjemstavn i Tyskland, men alligevel, når man ser det her så vil man gerne sælge sin SCT til fordel for, ja, en hvad? Jeg tror ikke jeg kunne nå manden til sokkeholderne med en Orion 1/10 Newton! Hvordan gør han det?

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

outlook
      Deltager
        • Super Nova

For at sætte tingene lidt i perspektiv har jeg her et foto at en god engelsk planetfotograf ved navn Nick Smith. Det er et billede fra La Palma under vildt gode seeing forhold, ja faktisk 9-10/10. Det kan næsten ikke blive bedre og sammenlign så dette med Torsten’s:

Nu fortæller historien ikke noget om hvilket teleskop Nick har anvendt her, men er Torsten’s foto taget i Tyskland må seeing’en have været ekstremt god evt. må han have været en tur op i bjergene. Så gode forhold har vi vist kun et par gange i Danmark om året om nogen!

outlook2009-09-12 14:09:39

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

johankj
          • Asteroid

…u fortæller historien ikke noget om hvilket teleskop Nick har anvendt her…

Celestron C8…

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Nick smiths billede er fra den 15. august, og er taget med en C14.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Jupiter igen igen' er lukket for nye svar.