Jupiter fra i nat

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter fra i nat

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af outlook. This post has been viewed 95 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Hvor jeg under sidste seance mest observerede, koncentrerede jeg mig denne nat mest på fotos af kæmpen. Seeingen var okay frem til lidt over et, hvor den blev en kende dårligere. Det fremgår også på billedet med GRS midt på skiven i forhold til første billede:

Billeder 600 stakket ud af 3600 frames med Autostakkert. Video optaget med C8, 2x barlow og Microsoft webcam, 30 f/sec MJPEG.

Tak for kigget!

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hej Leif.

Observerede det samme med seeingen, den faldt af lidt over et-tiden hos mig.
        Fik dog GRS ind over skiven.

Har endnu ikke behandlet data, må vente til senere..

mvh
        Jens

jakob.halskov
        Deltager
          • Planet

Inspirrerende at se hvad du kan få ud af dit C8, som jeg også selv lige er blevet ejer af 🙂

Kan du fortælle hvad pixel-størrelsen er for dit webcam?

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Glæder mig til dine billeder, Jens. Altid en fornøjelse, og så vidt jeg kan se af din hurtige RGB, så bliver de gode.

Jakob, Pixelstørrelsen er 3mu og barlow’en er faktisk 2,5x og ikke 2x. Men det er jo kun vejledende. Med en SCT er det lidt mere kompliceret at finde den faktiske forstørrelse.

Billederne er naturligvis resized og man skal egentlig lidt væk fra skærmen før de kommer til deres ret. Men ja, jeg “nøjes” med et webcam selvom jeg egentlig burde købe et ordentligt planetkamera.

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Jupiter fra i nat' er lukket for nye svar.