Jupiter fra baghaven

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Jupiter fra baghaven

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af ac. This post has been viewed 108 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hej

Imens andre stillede op ved maglesø, tog jeg baghaven. Det var over 4 mdr. siden jeg sidst var ude. Jeg var lidt spændt på om jeg kunne få det hele til at spille. Det lykkedes dog egentlig meget godt. Seeingen var dog ikke noget at skrive om før midnat, hvor jeg var aktiv med webcamet. Seeingen var noget bedre efter midnat da jeg kørte ud til de andre ved maglesø.(uden udstyr.)

Det var som altid hyggeligt derude. Tak for venligheden og det altid gode humør.

Mit billede af Jupiter er ikke det bedste jeg har lavet men her er det alligevel.

Celestron C8 ved f/10 – okular projektion – 15mm okular med Philips ToUcam II pro

ca. 1700 frames stackket i Registax v5 med 2 allignment punkter. Efterfølgende behandlet.

Morten Brix2009-08-20 22:01:00

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Fin Jupitor, gælder mig til at kunne det der…

morten.brix
        Deltager
          • Super Giant

Det handler om seeing MS intet andet. Med dit tempo kan du registax på et split sek.

Jeg tror aldrig jeg får et bedre billede end det bedste på min side og det er taget med SW80mmED pro.

Morten Brix2009-08-20 22:08:01

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Tjae mit bedste fremkom igår aftes, og findes i kan man det tråden…

Det er altså også kanon det du har der, men jeg ville være glad bare for at kunne lave det du lige har postet her.

morten.brix
            Deltager
              • Super Giant

Hvad hedder tråden MS????

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

God Jupiter Morten, lidt tværet men der var nu også noget uro eller andet i luften i går…

ac
                  • Planet

Apropos Jupiter, så har jeg i dag set Rumrejsen 2010 (efterfølgeren til den fra 2001), hvir Jupiter ender med at blive til en Star Filmen kan klart anbefales til de overskyede aftener.

Jeg skal snart til at have “varmet” op under Tak’en, så jeg håber på godt vejr den kommende uge.

Har “desværre” købt en hamrende god Canon L-tele zoom, så hvis vejret ikke arter sig så må jeg nok tage det på mine skuldre. Den er på niveau med de bedste fastbrændvide optik (med flurite og UD linser), så jeg kan gå i krig med “vidvinklet” widefield, men det må vente til en anden tråd.

og Morten, dit Juoiterfoto, du linker til, er da helt fantastiskThumbs%20Up, og det er jo kun taget med en 80mm. Jeg glæder mig til at få gang i min TAK’. Benyttede du en barlow til din “80mm” foto?

mvh AC

AC2009-08-20 23:05:19

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Jupiter fra baghaven' er lukket for nye svar.