Jupiter events i morgen.

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Jupiter events i morgen.

• Dette emne har 30 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af nhaagh. This post has been viewed 909 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

GRS har transit i morgen aften omkring kl 2230 dansk sommertid. Derudover er der “månesjov” med hele 2 måneskygger af Io og Europa startende omkring 2240 og 2250 samt månetransit af selvsamme måner mellem ca. 2030 og 2345. Velbekomme! Nuvel, hvis ellers vejret arter sig.

outlook2017-06-04 16:10:22

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Vejret ser ikke helt umuligt ud, iflg. diverse satellitter, men nu må vi se.

Thomas, Bornholm

emil.deleuran
          • Asteroid

Her er helt overskyet i københavn….

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Det er klart udenfor KBH, men det er først i morgen

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Tror dog det bliver for lyst i morgen?

emil.deleuran
                • Asteroid

Argh, læste forkert

clauskaf
                Deltager
                  • Nova

Har du virkelig overskyet i KBH? Det er utroligt når jeg har klart kun 17km væk, men jeg kan heller ikke se mod øst. Vejrudsigten for i morgen ser mellem god ud

emil.deleuran
                    • Asteroid

Her på Østerbro er der helt overskyet, selvom der skyfrit ville jeg sikkert ikke kunne finde ud af at pege med mit nye teleskop Emil Deleuran2017-06-04 22:49:29

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

ClausKAF wrote: Har du virkelig overskyet i KBH? Det er utroligt når jeg har klart kun 17km væk, men jeg kan heller ikke se mod øst. Vejrudsigten for i morgen ser mellem god ud

Der kan være utrolig stor forskel på selv små afstande. Alan på Thurø og jeg har ofte oplevet at se den anden skrive her på forum om en god klar aften mens det er skyet hos en selv. Og vi har kun ca 4 km mellem os i luftlinie.

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Ja, sådan er det i Danmark… En svensk landmand, jeg engang arbejdede for, havde svært ved at tro på, at vores vejr kunne være så uberegneligt og lokalt. Når deres vejrudsigt sagde, at det skulle regne, så regnede det og når det skulle være solskin, så skinnede solen. Og det gjorde den rent faktisk deroppe. Der var slet ikke den uberegnelighed i, som vi oplever herhjemme. Jeg forklarede ham, at det skyldtes at Danmark var en kaotisk blandning af land og hav og at havet nogle steder var dybt og koldt og andre steder lavvandet og om sommeren varmere, end de dybe områder, hvilket sammenlagt kunne give mange underlige effekter.

Thomas, Bornholm

emil.deleuran
                          • Asteroid

Er dog super frustreret over at jeg ikke kan bruge mit nye teleskop…

astrojensen
                          Deltager
                            • Neutron star

Sådan er det desværre. Når man køber et teleskop, opdager man hurtigt, hvor mange overskyede dage og nætter vi har i Danmark… Du må væbne dig med tålmodighed, men jeg ved, hvor svært det er.

Thomas, Bornholm

emil.deleuran
                              • Asteroid

Haha ja, man må følge godt med på DMI. Først skal jeg dog finde ud af den ækvatoriale montering.

astrojensen
                              Deltager
                                • Neutron star

DMI er tæt på at være værdiløs, efter min mening. Jeg bruger dem kun til at give en grov oversigt over, om jeg har en chance for at komme ud. Jeg bruger satellitbilleder fra http://en.sat24.com/en og https://www.ventusky.com/ til at lave mine egne prognoser. Ventusky har overrasket mig ved at kunne lave forholdsvis nøjagtige prognoser tre dage frem, i hvert fald for nedbør.

Ækvatorialmonteringen tager vi i den anden tråd.

Thomas, BornholmAstrojensen2017-06-05 09:22:23

Anonym
                                  • Super Nova

Vejrudsigten ser nu lovende ud her. Desværre står Jupiter nu om stunder bag ved et af genboens træer fra omkring ved 23-tiden..

Bliver nok nød til at slæbe grejet hen på en nærliggende legeplads med bedre udsyn.

AndersAcnielsen2017-06-05 19:59:49

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
                                • Emnet 'Jupiter events i morgen.' er lukket for nye svar.